شهردار خمینی شهر:
اصفهان- تابناک - شهردار خمینی‌شهر گفت: ناوگان اتوبوس‌رانی این شهر فرسوده است و شهرداری به سبب تنگناهای مالی قادر به نوسازی ناوگان با اتوبوس‌های نو نیست.
کد خبر: ۷۵۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰ 04 July 2019

ناوگان اتوبوس‌رانی خمینی‌شهر شامل ۹۰ دستگاه اتوبوس فعال، ۱۰ دستگاه غیر فعال و ۴۰ دستگاه در حال تعمیر است که هر ساله افزون بر ۱۰ میلیون مسافر را در خطوطی به طول ۳۸۲ کیلومتر جابه جا می‌کند.

اصغر حاج حیدری در جمع خبرنگاران هزینه خرید هر اتوبوس را بین یک میلیارد تا یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان برآورد کرد و گفت: در این بخش بازسازی اتوبوس‌ها را دنبال کردیم که نزدیک ۳۰ دستگاه اتوبوس این شهر تعمیر و بازسازی شد و بازسازی ۴۰ دستگاه دیگر در دستورکار قرار دارد.

شهردار خمینی‌شهر با اشاره به اینکه ناوگان تاکسی رانی این شهر نوسازی شده است تصریح کرد: در این بخش موفق شدیم ۸۰ درصد تاکسی‌های شهر را نوسازی کنیم که نزدیک ۲۰۰ تاکسی نو خریداری و به ناوگان تاکسی رانی خمینی‌شهر اضافه‌شده است.

وی همچنین با اشاره به موضوع حمل و نقل در سه بخش قطار شهری، اتوبوس و تاکسی رانی تصریح کرد: خط ۲ مترو اصفهان- خمینی‌شهر از راه زینبیه اصفهان، خیابان خرم، رهنان بر دوش شهرداری اصفهان و از رهنان تا میدان شهدای خمینی‌شهر بر عهده شهرداری این شهر است.

شهردار خمینی‌شهر گفت: این شهرستان از سه نقطه به مترو اصفهان وصل می‌شود که شامل میدان استقلال، بلوار آتشگاه و سه راه آتشگاه است و در طرح قطار شهری کلان‌شهر اصفهان اتصال به شبکه حمل‌ونقل خمینی‌شهر نیز دیده شده است.

حاج حیدری با تاکید بر نگاه برابر به همه شهر گفت: اولویت شهرداری خمینی‌شهر احیای بافت فرسوده است و در این زمینه طرحی برای شناسایی بافت‌های کهن تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۳۰ گره ترافیکی در شهر خمینی‌شهر باز شده است، گفت: این گره‌های ترافیکی از میدان امام رضا این شهر آغاز و در مناطق گوناگون شهر مرتفع و اصلاح شد.

حاج حیدری با اشاره به اقدام‌ها و فعالیت‌های گوناگون شهرداری خمینی‌شهر در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، حمل و نقل و ورزشی گفت: در بخش تفریح و گردشگری بر روی پروژه‌های استانی که جنبه ملی داشت کار شد که می‌توان منطقه گردشگری لادر و بام سبز این شهر اشاره کرد.

شهردار خمینی‌شهر احداث بوستان‌های خانواده، شهروند، آبشار، بام سبز، سلامت، ساحلی، احداث زمین‌های ورزشی و پارک بانوان را از مهمترین اقدام‌های انجام‌شده برای رفاه و تفریح مردم در این شهر عنوان کرد و افزود: پارک بانوان این شهر همزمان با زادروز حضرت معصومه و روز دختر در این شهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

حاج حیدری با بیان اینکه بودجه شهرداری خمینی‌شهر در سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ درصد آن محقق شد تصریح کرد: امسال نیز ۱۲۹ میلیارد تومان بودجه برای شهر پیش بینی کردیم که تا سه ماه اول امسال ۲۰ درصد نیز از برنامه خود جلوتر هستیم.

شهرستان خمینی‌شهر در ۱۲ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده و یکی از کهن‌ترین شهرستان‌های استان اصفهان است؛ این منطقه با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، یکی از شهرستان‌های پرجمعیت استان اصفهان و از پرتراکم ترین شهرهای کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار