نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با ذکر این نکته که اروپا بدون اجازه از آمریکا آب نمی خورد، اعتماد کردن به کشورهای اروپایی برای حل مشکلات کشور را بزرگترین اشتباه عنوان کرد.
کد خبر: ۷۵۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 06 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با محکوم کردن اروپائی ها در توقیف یک کشتی نفتی ایران افزود: کشتی نفتی ایران را مانند دزدان دریایی محاصره کردند و بعد هم اعلام می‌کنند که به دستور آمریکا بوده و آمریکا هم از این کار استقبال می‌کند.

حسینی همدانی با بیان اینکه مهلتی که برای آنها گذاشته شده در حال اتمام است و آنها مکرر وعده می‌دهند، بیان کرد: به طور قطع راهکار اینستکس نیست که منافع مشترک اروپا و آمریکا در آن لحاظ شده است، این مجموعه یک شرکت خصوصی است که سهامداران آن آلمان، انگلیس و فرانسه هستند و این شرکت اطلاعات مربوط به تجارت مربوط به شرکت‌های ایران را مدیریت می‌کند که بیشتر به صورت تهاتری است.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه همه اینستکس در چارچوب تحریم‌های آمریکا است و نمی‌تواند برخلاف آن عمل کند تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا مجوز خرید نفت به اروپا ندهد آنها نمی‌توانند از ایران نفت بخرند و در نتیجه این شرکت نمی‌تواند در تعاملات اقتصادی با ایران فعالیت کند و در خرید هم باید اقلام غیرتحریمی خریداری شود.

وی تاکید کرد: آنچه از دستگاه دیپلماسی مورد انتظار است این است که با تمام قدرت راههای توطئه بر علیه ایران را ببندد و به هیچ وجه راضی به انجام تعهدات اروپایی‌ها در قبال برجام نباشد که ما گرفتار این تعهدات نشویم.

وی اظهار کرد: آنچه مهم و خواسته مردم است باید با گفتمان اقتدار به غنی‌سازی اورانیوم بیش از سقف تعهدات بپردازیم تا طرف‌های مقابل بدانند که ایران به تصمیم خود مصمم است و بر سر مسائل ناموسی خود به فرموده رهبر انقلاب به کسی باج و امتیاز نمی‌دهد.

وی با اشاره به گزافه‌گویی ترامپ علیه رییس جمهوری ایران و خط و نشان کشیدن تصریح کرد: به آمریکا می‌گوییم که شما فعلاً باید سربازانی تربیت کنید که در مواجهه با ایران خودشان را نبازند.

وی ادامه داد: پیشرفته شما که خودتان هم متوجه نشدید وارد خاک ایران شده متلاشی شد، به انگلیسی‌ها هم عرض می‌کنم که چیزی که تجربه کردید را مجدد تجربه نکنید برخی رسانه‌ها دست از همکاری با روباه پیر بردارند.

وی تاکید کرد: برخی از مرتجعین منطقه دست و پا می‌زنند که برای رژیم صهیونسیتی وجاهتی دست و پا کنند که یکی از آنها وزیر خارجه بحرین است که از رژیم صهیونسیتی حمایت و خواستار تعامل و گفت و گوی اعراب با این رژیم است که تعدادی از کشورها به این موضوع واکنش نشان دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اتفاقات اخیر در اسرائیل نشان از فروپاشی رژیم صهیونیستی اسرائیل می‌دهد، گفت: فساد گسترده سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی و روحیه نژادپرستی از درون و فشارهای حزب‌الله و گروه‌های مقاومت آینده شومی برای رژیم هصیونیستی اسرائیل را نشان می‌دهد که در حال تحقق است.

خطیب جمعه این هفته کرج با بیان اینکه موئلفه فروپاشی رژیم اسرائیل نمایان شده است گفت: به حول و قوه الهی این فروپاشی محقق می‌شود.

مجلس یازدهم بایددر تراز انقلاب باشد

حسینی همدانی در ادامه اظهاراتش گفت: مجلس یازدهم باید در مسیر اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی گام برداشته و بتواند مشکلات مردم و کشور را حل کند.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم باید در مسیر اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی گام بردارد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه مجلس یازدهم باید بتواند در برابر فشارهای غرب و به خصوص آمریکا مقاوم باشد، اظهار کرد: مجلس یازدهم باید حامی مقاومت در داخل و در منطقه باشد

امام جمعه گفت: دشمنان سعی دارند مردم را نسبت به انتخابات مایوس کنند و مشارکت مردم در این رویداد کمرنگ شود، زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید از سوی متولیان امر محقق شود.

وی تاکید کرد: مجلس بعدی باید مجلس تراز انقلاب باشد تا مشکلات مردم برطرف شده و در مسیر گام دوم انقلاب قدم بردارد و حامی مقاومت بوده و این مسیر باید طی شود، مسئله مجلس باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرج با تبریک دهه کرامت با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران حج گفت: مقام معظم رهبری حج را به عنوان مظهر و نموداری از جامعه اسلامی و تمدن نوین که به بشریت هدیه شده است تعریف کرده اند.

وی تاکید کرد: در این نشست مقام معظم رهبری تاکید داشتند که حج غیر سیاسی نداریم و حج همه آن سیاسی است و روح حج وحدت جامعه اسلامی را دنبال می‌کند و دفاع از مظلومین این خود این امر سیاسی است.

وی ادامه داد: در بخش دیگر مقام معظم رهبری در این نشست تاکید اعتلای بسیج و فرهنگ مقاومت و زمینه سازی برای بروز خلاقیت نوجوانان بسیجی و تبیین ارزش‌های انقلابی وتقویت بسیج اقشار تاکید داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار