حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در نشست حجاب و عفاف که در دفتر امام جمعه شهرستان فردیس برگزار شد، افزود: حجاب و عفاف ۲ مقوله مهم و تاثیر گذار بوده که انسان را از گرایش به آلودگی دور می کند.
کد خبر: ۷۶۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 06 July 2019

ایمانی با بیان اینکه لازمه عفت پوشش درست داشتن است اما کافی نیست، گفت: بعضی‌ها می‌گویند مسائله حجاب در قرآن نیامده است اما باید گفت که در قران به این موضوع در اشکال مختلف اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه در سوره احزاب خطاب به پیامبر (ص) آمده است که به همسران و دخترانت بگو با پوشش بیرون بیایند، افزود: پوشش باعث شناخته شدن فرد به عفت و پاکدامنی می‌شود.

امام جمعه فردیس گفت: نهادینه کردن حجاب و عفاف باید قبل از سلبی بودن ایجابی باشد.

ایمانی بیان داشت: همه اقدامات در بخش حجاب و عفاف نباید بر دوش نیروی انتظامی و گشت ارشاد قرار بگیرد و باید دستگاه‌های متولی در این زمینه نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به لزوم ترویج مسائله حجاب و عفاف در جامعه ادامه داد: کارمندان دستگاه‌های اداری نیز به عنوان کارگزاران نظام در ابتدا باید رعایت عفت و حجاب را از خود شروع کرده و به آن عمل کنند.

امام جمعه فردیس با گرامیداشت سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهارداشت: نامگذاری این روز به نام «دختر» نشان دهنده جایگاه مهم این قشر به عنوان آینده ساز و مادران و تربیت کننده نسل آتی کشور است.

ایمانی افزود: حجاب و عفاف از ارکان اساسی در تحکیم بنیان خانواده و در نهایت سلامت اجتماعی است و تلاش مضاعف دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه مفاهیم حجاب و بهبودی سلامت اجتماعی ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار