در قسمت اول این مطلب به معرفی تعدادی از عرقیات گیاهی پرداختیم. در ادامه‌ی آن مروری کوتاه داریم بر دیگر عرقیجات. با ما همراه باشید.
کد خبر: ۷۶۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 06 July 2019

عرق زنجبیل
طبیعت این گیاه، گرم و خشک است. جهت رفع تهوع، تقویت معده، برطرف کردن انگل در معده و روده، ضد سرماخوردگی، گلودرد، ضد نفخ، معرق و بادشکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عرق زنیان
طبیعتی گرم دارد و ضدعفونی‌کننده‌ی قوی معده است. ضدنفخ، قارچ، انگل و اسهال است. برای رفع اعتیاد و مضرات آن بسیار مفید است.

عرق زیره
طبیعتی گرم دارد، لاغر کننده، هضم‌کننده‌ی غذا، بادشکن و ملین است. شیر مادران را زیاد کرده و تنگی نفس را برطرف می‌کند.

عرق سنبل‌الطیب
طبیعتی گرم دارد و محرک قلب، اعصاب و آرام‌بخش است. نگرانی، اضطراب، دلهره، ترس و وحشت سردردهای میگرنی را رفع می‌کند. ادرار مبتلایان به مرض قند را نیز کم می‌کند.
عرق میخک طبعی گرم دارد و آرام‌بخش، تنظیم کننده قاعده، تقویت‌کننده معده و ضد انگل می‌باشد

 

عرق سیر
پایین آورنده‌ی فشارخون است. قندخون و چربی خون را تنظیم می‌کند. مسمومیت حاصل از نیکوتین سیگار و آلودگی هوا را برطرف می‌کند. ضمناً ضدعفونی کننده مجاری تنفسی و در پیشگیری از سرطان بسیار مفید می‌باشد. برای درمان‌های فوق نصف استکان با یک لیوان آب میل شود. اگر بر روی محل موخوره مالیده شود، درمان کننده می‌باشد. آروغ حاصله، مجاری تنفسی را ضدعفونی و گشاد می‌کند.

عرق شاه‌تره (شاطره)
طبیعتی معتدل دارد، صفرابُر و تب‌بُر است. یرقان را درمان می‌کند، تقویت‌کننده‌ی پوست و کبد است. ادرارآور است و بلغم را دفع می‌کند. تصفیه کننده‌ی خون است و باعث تقویت لثه و جلوگیری از خون‌ریزی آن می‌شود. مخلوط شاه تره، سرکه و عسل پاک کننده معده از کلیه فضولات می‌باشد.

عرق شبدر
چاق‌کننده است. مولد خون و نیرودهنده‌ی قوای جنسی می‌باشد. نرمی استخوان اطفال را درمان کرده و تصفیه کننده‌ی خون است.

عرق شنبلیله
طبیعتی گرم دارد، قندخون را پایین می‌آورد، کم‌خونی را درمان می‌کند و چاق‌کننده است.

عرق شوید
طبیعتی گرم دارد و چربی خون را پایین آورده و برای معده مفید است. بادشکن و قاعده آور است. سکسکه و دل‌درد را درمان می‌کند. تنگی نفس را رفع کرده و ضعف معده را از بین می‌برد و باعث افزایش شیر مادران نیز می‌شود.

عرق شیرین بیان
عرق شیرین بیان طبیعتی گرم دارد، زخم معده و اثنی عشر را درمان کرده و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند. ضدسرفه و خلط آور است. عفونت‌های ریه و کلیه را برطرف کرده و یبوست مزاج و بواسیر را از بین می‌برد.

عرق طارونه
مسکن اعصاب و خواب آور است به‌صورت یک فنجان در یک لیوان آب سرد یا شربت مصرف شود.

عرق کاسنی
طبیعتی سرد دارد و تب‌بُر است. پوست، کلیه و کبد را تقویت می‌کند. دارای ویتامین C است و خون را تصفیه می‌کند. حرارت آن را پایین می‌آورد و رگ‌ها را باز می‌کند. درد مفاصلی که ناشی از گرمی مزاج باشد را مداوا می‌کند.

عرق کاکوتی
طبعی گرم دارد و اگر بعد از غذا با نصف لیوان آب میل شود، مقوی معده، برطرف‌کننده سوءهاضمه، اشتهاآور و ضدعفونی کننده مجاری تنفسی می‌باشد. مصرف برگ گیاه مخلوط با ماست و یا دوغ نرم کننده سینه و تقویت کننده قوای جنسی می‌باشد.

عرق کرفس
در درمان رماتیسم و درد مفاصل به‌صورت یک فنجان در یک لیوان آب سرد مصرف شود.

عرق کیالک
تنظیم کننده کلسترول خون و تصفیه کننده آن و از تنگ شدن عروق قلبی جلوگیری می‌کند. برای درمان‌های فوق 3 وعده در روز، و هر بار 1 فنجان میل شود.

عرق گاوزبان
طبیعتی گرم دارد و آرام بخش، نرم کننده سینه، تصفیه کننده خون، ادرارآور و برطرف کننده التهابات مثانه و کلیه می‌باشد.

عرق گزنه
طبیعتی گرم دارد و قندخون را پایین می‌آورد، تنگی نفس را رفع کرده و نیرودهنده و قاعده‌آور است. شیر مادر را زیاد کرده و غرغره کردن آن برای رفع ورم لوزه‌ها مفید است.

عرق گشنیز
نیرودهنده، ضد تشنج، ضد کرم و باکتری و بیماری‌های روده‌ای، آرام‌بخش و برطرف کننده تاول‌های دهان و تسکین دهنده درد دندان می‌باشد.


عرق گل ختمی
نشاط آور، نیکوکننده رخسار، باعث رفع التهاب مثانه و قطع ادرار و در درمان آسم و گرفتگی صدا مؤثر است همچنین برای سرماخوردگی مناسب است به‌صورت روزی سه وعده و در هر وعده یک لیوان مصرف شود. مقوی، ملین و بهترین درمان برای قولنج و دردهای عضلانی می‌باشد. به‌صورت نصف لیوان غلیظ مصرف می‌شود.

عرق گل گاوزبان
طبعی گرم دارد و تقویت کننده قلب، کبد، اعصاب، آرام بخش و برطرف کننده آسم، سینه درد، تهوع، یرقان و سنگ‌های کلیه و مثانه می‌باشد. مصرف 3 وعده و هر بار 1 فنجان پیش از غذا بهترین شیوه درمانی بیماری‌های فوق است.

عرق گلاب
طبیعتی گرم دارد و تقویت کننده‌ی مغز و اعصاب است. غش، ضعف و بی‌هوشی را رفع کرده و بلغم را دفع می‌کند. لثه را سخت کرده و صفرابر نیز می‌باشد.

عرق کلپوره
ضدسرفه، اسهال، شکم درد، ناراحتی‌های گوارشی، عفونت‌های دهان، لثه و لوزه‌ها است. همچنین تب‌بُر و ضدجوش و خارش می‌باشد به‌صورت یک فنجان در یک لیوان آب سرد مصرف شود.

عرق مرزنگوش
طبعی گرم دارد و برطرف کننده گازهای معده، نفخ، شکم درد، آسم و تنگی نفس است. به‌صورت یک فنجان در نصف لیوان آب بعد از غذا میل شود.

عرق مرزه
طبعی گرم دارد و برطرف کننده سوءهاضمه، سنگ‌های کلیه و مثانه، تقویت کننده قوای جنسی و ضعف جسمی می‌باشد.

عرق میخک
عرق میخک طبعی گرم دارد و آرام‌بخش، تنظیم کننده قاعده، تقویت‌کننده معده و ضد انگل می‌باشد.

عرق نسترن
طبیعتی گرم دارد و تقویت کننده‌ی قلب و اعصاب است. کمبود ویتامین C ورم کلیه، درد معده و اسهال را رفع می‌کند، تصفیه کننده‌ی خون نیز می‌باشد.

عرق نعنا
طبیعتی گرم دارد و تقویت کننده معده است. مولد خون، اشتهاآور، رفع کننده‌ی دل درد و دل پیچه، ضد تشنج و بادشکن است. گرمازدگی اطفال و سکسکه را از بین می‌برد.

عرق هل
تقویت کننده‌ی معده و روده و بادشکن است. بوی بد دهان به خصوص سیر را از بین می‌برد.

عرق یونجه
اشتهاآور، چاق‌کننده، حاوی انواع ویتامین‌ها، مفید برای کودکان، تقویت‌کننده بدن و برطرف‌کننده لرزش‌های ناشی از بیماری پارکینسون می‌باشد. همچنین چاق‌کننده و مفید برای ترک اعتیاد است. به‌صورت یک ساعت قبل از غذا به مقدار نصف لیوان مصرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار