پنجاه و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان برگزار شد
استاندار آذربایجان شرقی در پنجاه و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، بر رعایت مسائل زیست‌محیطی در بهره‌برداری از معادن، حمایت از توسعه کشت گلخانه‌ای، رفع موانع فضای کسب‌وکار و لحاظ هزینه‌های ایمنی و بهداشت کارگران در قراردادهای طرح‌های عمرانی تأکید کرد.
کد خبر: ۷۶۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ 07 July 2019

در این نشست که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی استان برگزار شد، موضوعاتی از قبیل دلایل عدم جذب تسهیلات واحدهای تولیدی ثبت‌نام شده در سامانه بهین‌یاب، پیشنهادهای انجمن پیمانکاران عمرانی و انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان، مشکلات بهره‎برداران پوکه معدنی و توسعه کشت گلخانه‌ای مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با تأکید بر بهره‌برداری اصولی از ظرفیت‌های معدنی استان، اظهار داشت: مدیریت ارشد استان، حمایت‎های لازم را از بهره‎برداران انجام می‌دهد و انتظار داریم بهره‌برداران نیز رعایت اصول زیست‌محیطی را مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین وضعیت کشت گلخانه‌ای را در استان قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: گسترش واحدهای کشت گلخانه‎ای پیشرفت مطلوبی داشته و باید حمایت‌های لازم نیز صورت گیرد؛ در هر صورت به جای اینکه به نکات منفی توجه شود به نکات مثبت توجه کنیم تا منابع موجود به نحو مطلوب بهره‌برداری شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه باید هزینه‌های ایمنی کار و بهداشت کارگران در قراردادهای طرح‌ها لحاظ شود، افزود: این کار موجب خواهد شد مشکلات ناشی از اجرا نشدن مقرارت مربوط در طرح‌های عمرانی حل شود.

وی با تاکید بر لزوم جذب حداکثری تسهیلات واحدهای تولیدی ثبت‌نام شده در سامانه بهین‌یاب، گفت: جذب اين تسهيلات کمک زیادی به رونق توليد، حمايت از بنگاه‌های اقتصادی، هدايت نقدینگی به سمت بخش مولد و تامين مالی توليدكنندگان می‌کند.

ژائله، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این نشست با بیان اینکه باید منابع مالی مورد نیاز برای رونق تولید تزریق شود، گفت: شرایط اقتصادی امسال قابل قیاس با سال های قبل نیست و اگر تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی به موقع پرداخت نشود شاهد توقف تولید خواهیم بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :