البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر از سال ۱۳۸۹ به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد اما تاکنون از داشتن کتابخانه مرکزی محروم بوده است.
کد خبر: ۷۶۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 08 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ این استان ۴۷ کتابخانه نهادی و ۲۳ کتابخانه مشارکتی دارد و از سال ۱۳۹۰ پیگیری های زیادی برای ساخت کتابخانه مرکزی در آن انجام شده است.

سرانجام به نظر می رسد پیگیری ها نتیجه داده و قرار است همزمان با دهه کرامت در آیینی عملیات ساخت کتابخانه مرکزی البرز آغاز و آرزوی دیرینه اهالی فرهنگ و ادب برای داشتن کتابخانه مرکزی در البرز تا ۲ سال آینده برآورده شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز گفت: کتابخانه مرکزی استان با مشارکت استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج و اداره کل کتابخانه های عمومی البرز با اعتبار مالی ۵۰۰ میلیارد ریال در پنج طبقه و در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع ساخته می شود.

احمدعلی هراتی افزود: پیمانکار این طرح مشخص شده و قرار است در مدت ۲۴ ماه به بهره برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز خاطر نشان کرد: با محوریت آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج وفاق و همدلی مناسبی بین مسئولان البرز از جمله استاندار، مجمع نمایندگان استان و شهردار و اعضای شورای اسلامی برای ساخت کتابخانه ایجاد شد.

هراتی ادامه داد: همزمان با شروع عملیات ساخت کتابخانه مرکزی استان البرز، ساخت کتابخانه در شهرهای طالقان و مهدی آباد چهار باغ نیز آغاز می شود و بخش تخصصی کتابخانه کودک در فردیس نیز در هفته کتاب به بهره برداری خواهد رسید.

وی از فعالیت ۲ کتابخانه سیار در روستاهای شهرستان کرج و شهرستان های نظرآباد، طالقان و ساوجبلاغ خبر داد و اضافه کرد: با همکاری فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲ کتابخانه نیز همزمان با هفته کتاب امسال (۲۴ آبان تا یکم آذرماه) در شهرهای نظرآباد و کرج ساخته خواهد شد.

کتابخانه مرکزی البرز در تقاطع بلوار سربازان گمنام به خیابان شهید بهشتی، جنب پارک ابن سینا ساخته خواهد شد.

کتابخانه های استان با داشتن یک میلیون ۳۰۰ هزار نسخه کتاب، ۹۶ هزار و ۲۰۰ نفر عضو دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار