راز جسد تکه تکه شده‌ای که سال گذشته در ماهدشت کرج دفن شده بود، در اعترافات سه سارق نوجوان فاش شد.
کد خبر: ۷۶۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ 08 July 2019

چندی قبل مردی هراسان با پلیس تماس گرفت و از یک سرقت مسلحانه خبر داد و گفت: همسرم به خرید رفته بود اما وقتی به خانه برگشت ناگهان 3 مرد نقابدار در حیاط ساختمان با وارد کردن ضربه‌ای او را از ناحیه دست و پا مجروح و در موتورخانه محبوس کردند. همچنین سارقان طلا و جواهرات، ساعت و لوازم خانگی‌مان به ارزش پنج میلیارد ریال را دزدیدند. وقتی من به خانه برگشتم آنها هنوز داخل خانه بودند و با تهدید سلاح کمری دست و پایم را بسته و مرا نیز در موتورخانه انداختند. سپس سوار بر خودروی لندکروز من شده و فرار کردند.کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز برای شناسایی و دستگیری سارقان فراری وارد عمل شدند. اما مشخص شد سارقان مسلح با غیرفعال کردن ردیاب خودرو متواری شده‌اند. بدین ترتیب تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جرایم سرقت تشکیل شد و با بررسی‌های ویژه پلیسی سرانجام پس از چند ماه سه سارق را در سه عملیات جداگانه شناسایی و دستگیر کردند و یک قبضه سلاح و هشت فشنگ جنگی نیز از آنها کشف شد.

سرهنگ محمد نادربیگی رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت: متهمان ابتدا منکر جرم خود شده اما با توجه به مستندات لب به اعتراف گشودند. متهمان با هدف سرقت خودروی تویوتا لندکروز وارد خانه این زوج شده بودند و پس از انتقال خودرو به خارج شهر و سند نمره کردن، آن را به همراه اموال سرقت شده، به فروش رساندند. تحقیقات نشان داد که یکی از اعضای اصلی این باند سال گذشته با همدستی پدر خود فردی را به قتل رسانده و جسدش را مثله کرده بودند. با بررسی‌های ویژه و وجود سرنخ در این زمینه متهم مورد بازجویی قرارگرفت و در نهایت به قتل با همدستی پدرش اعتراف کرد و گفت که با انگیزه مالی این قتل انجام شده و جسد مثله شده در بیابان‌های ماهدشت در عمق ۶ متری زمین مدفون و در لایه‌های بتنی پوشانده شده بود که با حکم قضایی جسد ۱۲ تکه شده مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد.به‌گفته سرهنگ نادر بیگی، تحقیق در مورد قتل دیگری نیز در حال انجام است که به نظر می‌رسد از سوی اعضای این شبکه که بین 15-20 سال دارند، رخ داده باشد.
سرهنگ محمد نادر بیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز همچنین اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مشابه در مناطق مختلف استان البرز موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این استان قرار گرفت. در یکی از این پرونده‌ها مشخص شد که سه سارق با تهدید سلاح گرم اقدام به سرقت خودرو کرده و سپس با خودروهای مسروقه به زورگیری و سرقت احشام می‌روند. در پیگیری‌های ویژه پلیس، اعضای این باند شناسایی و ۲ نفر از آنها دستگیر شدند اما یکی از سارقان قبل از دستگیری خود را از پشت بام پرت و خودکشی کرد. 2 متهم دستگیر شده تاکنون به پنج فقره سرقت خودرو اعتراف کردند. این سارقان زورگیر با ورود به دامداری‌ها اقدام به سرقت دام کرده و در صورت مقاومت دامداران، وی را به قتل می‌رساندند.
برچسب ها: قتل ، سرقت ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار