کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا آخر این هفته بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در نقاط مختلف کشور ادامه خواهد دارد.
کد خبر: ۷۶۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 08 July 2019

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا آخر این هفته بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در نقاط مختلف کشور ادامه خواهد دارد.

کبری رفیعی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طی امروز و فردا (۱۷ و ۱۸ تیرماه) در برخی از مناطق به ویژه در ساعات بعدازظهر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران گاهی رگبار موقتی رخ می‌دهد که در برخی از ساعات با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود.

وی اظهار داشت: روز چهارشنبه نیز همین شرایط را در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خواهیم داشت؛ پنج‌شنبه و جمعه آسمان بیشتر مناطق کشور صاف است به جز شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی که بارش‌های پراکنده خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین در سه روز آینده در ارتفاعات شمال هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان نیز احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد که با رعد و برق همراه خواهد بود.

ادامه گرد و خاک در نوار شرقی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در نوار شرقی کشور پدیده غالب وزش بادهای شدید خواهد بود که با تداوم آن در برخی از ساعات گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا را به ویژه در منطقه زابل به دنبال دارد.

وی گفت: طی همین مدت نیز در جنوب سمنان، جنوب تهران، شرق استان یزد، شمال و شرق اصفهان، قم، مرکزی و استان خوزستان وزش باد به نسبت شدید خواهیم داشت که گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

به گفته وی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس مواجه خواهد بود.

آسمان تهران صاف

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران پدیده خاصی ندارد و صاف خواهد بود، البته در بعدازظهر و اوایل شب وزش باد رخ می‌دهد، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۲ درجه بالای صفر بود که فردا به ۲۵ درجه خواهد رسید، بیشینه دمای امروز تهران نیز ۳۹ درجه می‌شود.

رفیعی گفت: اردبیل با دمای ۹ درجه بالای صفر، شهرکرد ۱۱ درجه و زنجان ۱۲ درجه بالای صفر، همچنین اهواز ۴۹ درجه بالای صفر، قم ۴۳ و یزد ۴۲ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار