رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان البرز با اشاره به این‌ که زیرساخت‌های فرهنگی شهر پاسخگوی نیاز استان نیست، می‌گوید: استان البرز هنرمندان بسیار زیادی در عرصه هنرهای تجسمی دارد، ولی زیرساخت‌هایی مانند موزه هنرهای معاصر، گالری استاندارد و خانه هنرمندان در استان وجود ندارد.
کد خبر: ۷۶۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 09 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فرج‌الله عطابکی می‌افزاید: متاسفانه البرز برای آثار تجسمی نمایشگاه استانداردی ندارد و دیوارهای گالری‌های استان نهایتا 30 تا 40 اثر ظرفیت دارد که این پاسخگوی نیاز استان نیست.

وی مهم‌ترین دغدغه هنرمندان تجسمی استان را بحث اقتصاد هنر می‌داند و می‌گوید: اقتصاد هنر موضوعی است که سال‌ها درگیرش هستیم و هیچ پیشرفتی در آن نداشته‌ایم.

عطابکی اضافه کرد: زمانی اقتصاد هنر در استان رونق می‌گیرد که فرهنگ‌سازی عمومی ایجاد شود و این‌که مردم جای خالی آثار هنری را در خانه‌هایشان حس کنند و مسئولان نیز به هنر بها دهند و برای خرید آثار هنری هنرمندان شهر پیشقدم شوند.
عطابکی با بیان این‌که در اداره‌های شهر و استان آثاری از هنرمندان در تابلوها و بیلبوردها دیده نمی‌شود و استان البرز به لحاظ زیبایی از شهرهای نازیبای کشور است، می‌گوید: بارها به مدیران شهری پیشنهاد داده‌ایم که دیوارهای شهر را در اختیار هنرمندان تجسمی قرار دهند تا هنرمندان روی آن هنرنمایی کنند و زیبایی را به شهر برگردانند، ولی در حد حرف باقی ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار