حسین کلانتری در گفتگو با رادیو سراسری گفتگو خبر داد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد حضور مردم را موثرترین بخش امداد در سیل اخیر دانست و افزود: 97 میلیارد تومان تسهیلات بانکی توسط وزارت جهاد و 38 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای استان ابلاغ شده است.
کد خبر: ۷۶۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ 09 July 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در مصاحبه زنده و تلفنی با برنامه "رویداد" رادیو گفت وگو گفت: «خسارت حادثه سیل بیش از 1300 میلیارد تومان برآورد و 4743 پرونده در سامانه کارشناسی شده در بخش کشاورزی اعم از زراعت، شیلات و باغات بارگذاری شده است.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی وزارت جهاد تا حدود 97 میلیارد تومان ابلاغ شد و 38 میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض برای استان ابلاغ شده است.

کلانتری با اشاره به 700 پرونده خسارت منزل در سیل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «350 پرونده تا امروز تایید شده و ارزیابی ها بدین منظور بسیار دقیق است.

وی در مصاحبه با رادیو گفت وگو افزود: کارشناسان بازدید میدانی را انجام داده اند و بر اساس این ارزیابی ها، تایید شد که 350 پرونده به بانک های عامل معرفی شود که در حوزه تعمیرات 700 پرونده تشکیل شد و 435 پرونده نیز مورد تایید قرار گرفت.

کلانتری با اشاره به اعتبارات دولت برای بازسازی زیرساخت ها اعم از جاده و ابنیه تاریخی گفت: عملیات اجرایی این مهم آغاز شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین نقش سازمان های مردم نهاد را در حوادث اخیر پر رنگ برشمرد و افزود: این سازمان ها خودجوش وارد صحنه شده و تسهیل کننده امداد رسانی بوده اند و توانستند نقش بزرگی در شرایط اضطرار ایفا کنند.
کلانتری حضور مردم را موثر ترین بخش امداد در سیل اخیر دانست و افزود: آنجا که بحث تخصصی در میان است، عزیزان امداد رسان خوش درخشیده اند.
وی در خاتمه مردم را سرمایه ای عظیم دانست که باید قدر آن ها را دانست و با آن ها همراهی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار