سرگرد سید جواد حسینی بیان کرد: روزانه ۴۰ دستگاه و در مجموع سه هزار و ۶۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف در سه ماهه نخست امسال توسط عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف و راهی پارکینگ شده است.
کد خبر: ۷۶۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 13 July 2019
با توجه به گرم شدن هوا و افزایش استفاده از موتورسیکلت، تخلفات در این حوزه نیز افزایش چشمگیری داشته است بنابراین پلیس راهور طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف را کلید زده است.

به گزارش ایرنا، رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار داشت: طبق ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار و حمل بار غیرمتعارف مشمول مجازات می‌شود.

سرگرد حسینی اضافه کرد: همچنین در صورت اجرای حرکت‌های نمایشی مارپیچ، تک‌چرخ، حمل یدک، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، مأموران موظف هستند، ضمن صدور قبض جریمه برای توقیف موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه اقدام کنند.

وی بیان کرد: روزانه ۴۰ دستگاه و در مجموع سه هزار و ۶۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف در سه ماهه نخست امسال توسط عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف و راهی پارکینگ شده است.

رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان علت تشدید برخورد با موتورسواران متخلف را افزایش آمار سوانح در ماه‌های گرم سال به علت رواج استفاده از این وسیله نقلیه سبک به خاطر سهولت تردد دانست.

سرگرد حسینی گفت: موتور سیکلت‌ها در بروز ۴۰ درصد سوانح درون شهری این استان نقش دارند همچنین در سه ماهه سالجاری ۳۵ درصد متوفیان و ۴۵ درصد متوفیان سوانح رانندگی درون شهری استان مربوط به موتورسواران بوده است.

وی افزود: موتورسواران از نظر آمار متوفیان پس از عابران پیاده در جایگاه دوم قرار دارند، اما از حیث شمار مجروحان رتبه اول را در استان همدان به خود اختصاص دادند.

رئیس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: ۷۵ درصد موتورسواران متوفی یا مجروح بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن دارند چرا که به علت هیجانات جوانی رغبتی به استفاده از تجهیزات ایمنی از جمله کلاه ایمنی ندارند.

سرگرد حسینی ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه موتور سیکلت حفاظی ندارد در کوچکترین حادثه ای، راکب و ترک نشین موتورسیکلت با سطح زمین برخورد کرده و دچار جراحت شدید و غیرقابل جبران یا اسیر مرگ می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از موتورسواران متخلف گواهینامه ندارند تاکید کرد: بر اساس ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی، تردد بدون داشتن گواهینامه مشمول مجازات سنگین می‌شود.

۲۷۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان همدان تردد دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار