تابناک / در نشست مشترک شهردار و عضو شورای اسلامی شهر رشت با بانوان شاغل در مجموعه شهرداری به همسان سازی و پرداخت به موقع حقوق کارکنان شاغل به عنوان یکی از خواسته ها و مطالبات پرسنل این مجموعه تاکید شد.
کد خبر: ۷۶۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ 15 July 2019
 
  تابناک / در نشست مشترک شهردار و عضو شورای اسلامی شهر رشت با بانوان شاغل در مجموعه شهرداری به همسان سازی و پرداخت به موقع حقوق کارکنان شاغل به عنوان یکی از خواسته ها و مطالبات پرسنل این مجموعه تاکید شد.
 
 
 
 
 

 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، ناصر حاج محمدی شهردار رشت در جمع بانوان شاغل در مجموعه شهرداری در سالن همایش سازمان آتش ‌نشانی شهرداری رشت با اشاره به اینکه اداره امور شهرداری رشت با دیگر شهرداری‌ هایی که در آن خدمت میکرد متفاوت است، اظهار کرد: حقوقی که در شهرداری رشت دریافت میکنم یک صدم حقوقی است که در تهران دریافت میکردم.

 
 

 

ناصر حاج محمدی با تأکید بر اینکه مجموعه شهرداری رشت را همچون فرزندان خود میداند، افزود: در مسیر حرکت شهرداری رشت موانعی بسیاری به لحاظ مشکلات مالی وجود دارد و باید برای رفع آنها شبانه‌ روز تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مصرف‌ کنندگان شهرداری‌ ها شهروندان هستند، گفت: باید بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم و چنانچه در این مسیر غفلت و کم ‌کاری انجام بشود یقیناً شهردار مخاطب پاسخگویی برای تمام مشکلات خواهد بود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه بسیاری از ابلاغ ‌ها را لغو کرده، تصریح کرد: رشت، شهر اولین‌ ها است و باید با تلاش مضاعف بار دیگر به این جایگاه دست پیدا کند و یقیناً چهار هزار نفر نیروی شاغل در شهرداری رشت توان پاسخگویی به‌ تمامی نیازهای شهر رشت را دارند.
حاج محمدی با بیان اینکه بالغ‌ بر سیصد نفر پرسنل خانم در شهرداری رشت مشغول فعالیت هستند، گفت: باید به ‌گونه‌ ای برنامه‌ ریزی بشود که این تعداد خانم شاغل در شهرداری رشت به‌ عنوان الگو در مباحث مختلف در شهر مشخص باشند.

برخورد با افراد متخلف شهرداری رشت

وی با تأکید بر اینکه از پرسنل شهرداری رشت دفاع میکنم، بیان کرد: از پرسنل شهرداری رشت دفاع میکنم اما چنانچه خلافی از هر فرد یا واحدی مشاهده کنم شخصاً وی را به دادگستری معرفی میکنم و در این‌ باره با هیچ‌ کسی تعارف ندارم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه پرسنلی که کیفیت نداشته باشد را استفاده نمیکند، افزود: نام شهرداری برایم مقدس است و انتظار دارم کارکنان شهرداری رشت نیز در این مجموعه به این مهم پایبند باشند.

حاج محمدی به انعقاد قرارداد پیرامون فیبر نوری در رشت اشاره کرد و گفت: اقدامات بسیاری با چنین محوریت‌ هایی به‌ زودی در شهر رشت رقم میخورد.

وی با تأکید بر اینکه طرح مهندسی منابع انسانی در شهرداری رشت را در دستور کار قرار داده، بیان کرد: در بحث نظارت آسفالت، فضای سبز و غیره با مشکلات فراوانی مواجه هستیم و این مسئله را بررسی میکنیم.

شهردار رشت با انتقاد از وضعیت آسفالت رشت تصریح کرد: بارها مسؤولان استانی و شهروندان در این‌ باره گلایه ‌های فراوانی مطرح کردند و باید در این‌ باره اقدامات تسریع شده و به شهر سازی انسان‌ محور توجه داشته باشیم.

 

پرداخت به‌ موقع حقوق پرسنل شهرداری رشت

معاون مالی و اقتصادی شهرداری منطقه ۳ رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه انتظار داریم حقوق ماهیانه را به‌ موقع دریافت کنیم اظهار کرد: از افرادی که میگویند شهرداری رشت آلوده به رانت و فساد است گلایه داریم چون هر زمان خواستیم درباره برخی از اقدامات اعتراض کنیم گفتند دخالت نکنید.

هاجر خرم‌ دل با تأکید بر اینکه شهرداری رشت بالغ ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبه دارد، بیان کرد: پرداخت به ‌موقع حقوق، همسان‌ سازی حقوق و شایسته‌ سالاری از انتظارات کارکنان شهرداری رشت از شهردار است.

وی با بیان اینکه از شهردار رشت انتظار داریم از مجموعه کارکنان شهرداری دفاع کند، گفت: بدهی میلیاردی شهرداری رشت به‌ واسطه عملکرد نامطلوب شهرداران ادوار گذشته است و یقیناً اجرای آسفالت و توجه به فضای سبز شهرداری رشت ازجمله مباحثی است که شهر رشت به آن بسیار نیاز دارد.

 
  
 
 

 

فاطمه شیرزاد تنها بانوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به‌ عنوان تنهای بانوی عضو در شورای رشت برگزاری دیدار مابین بانوان شاغل در شهرداری رشت با شهردار را تکلیفی برای خود میدانستم، اظهار کرد: شهرداری رشت نیازمند چابک سازی است و این مهم در رأس برنامه‌ های شهردار رشت قرار دارد.

فاطمه شیرزاد با تأکید بر نقش زنان در مباحث مختلف گفت: زنان در کنار مسؤولیت‌ هایی که به‌ عنوان همسر و مادر بر عهده ‌دارند ثابت کرده ‌اند که میتوانند مدیرانی موفق باشند.

وی با بیان اینکه مطالبات شهرداری رشت از دستگاه ‌های دولتی در دستور کار شهردار رشت قرار بگیرد افزود: پیشنهاد میکنم در بحث عوارض و غیره همچون دستگاه ‌هایی ازجمله مخابرات و برق قبوض کاغذی را حذف کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به افزایش خدمات رفاهی کارکنان شهرداری رشت تصریح کرد: پیمان ‌نامه‌ها و قرارداد هایی که مابین شهرداری رشت با برخی از کارکنان و کارگران منعقد میشود نیازمند بازنگری و نظارت بیشتری هستند و فعال شدن بحث‌ های نظارتی در شهرداری رشت ضروری به نظر میرسد.

شیرزاد با بیان اینکه بانوان شاغل در شهرداری رشت از ظرفیت ‌های بسیار بالایی برخوردار هستند، افزود: بسیاری از بانوان شاغل در شهرداری رشت توانایی حضور در جایگاه ‌هایی ازجمله شهرداری مناطق، معاونت‌ ها و غیره را دارد.

وی با تأکید بر تکریم ارباب‌ رجوع در مجموعه شهرداری رشت گفت: امیدوارم همه ما با تلاش مضاعف در خدمت شهر و شهروندان باشیم و متأسفانه باید اعلام کنم که وضعیت فضای سبز رشت در حال حاضر برازنده نیست و معایب سیما و منظر در مقابل چشمان همه قرار دارد و گویا فشار هایی از سوی مدیران و برخی از همکاران شورایی پیرامون انعقاد قرارداد هایی در این‌ باره انجام میشود.

در این جلسه تعدادی از بانوان شاغل در مجموعه شهرداری رشت به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون مباحث مربوط به مشکلات حوزه مدیریت شهری پرداختند. 

   
 
 
 
 
 
 
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار