مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره آخرین پیگیری‌ها پیرامون خسارت‌های وارده بر اثر حفاری مخابرات استان در شهر قدیمی و تاریخی کجور، گفت: مخابرات استان مازندران در این حفاری تخلف کرده است.
کد خبر: ۷۶۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ 19 July 2019

سیف‌اله فرزانه در حاشیه ملاقات عمومی با مردم غرب مازندران که در محل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چالوس برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به اماکن و مراکز گردشگری این شهرستان، اظهار کرد: پروژ‌ه‌های گردشگری زیرساختی، صنایع دستی و میراث فرهنگی زیادی در سطح استان مازندران در دست عملیاتی شدن داریم که سعی بر آن است تا پایان امسال به مرور همه این‌ها به بهره‌برداری برسند.

*بهره‌برداری از 6 هزار میلیارد تومان پروژه‌های زیرساختی

وی افزود: حجم کل پروژه‌های گردشگری در دست اقدام در سطح استان مازندران 6 هزار و 400 میلیارد تومان است که در مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دولت، هفته جهانی گردشگری و... آنها را افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه غرب استان بسیار گردشگرپذیر است، تصریح کرد: ذائقه گردشگران به سمت دریا، ساحل و جنگل است و مناطق ییلاقی کوهستانی است و بنابراین باید زیرساخت‌های گردشگری در این حوزه را تقویت، توسعه و ارتقاء دهیم.

*ثبت 170 اقامت‌گاه بوم‌گردی

وی از استقبال بسیار زیادی گردشگران از گردشگری در حوزه بوم‌گردی مازندران خبر داد و عنوان کرد: تاکنون برای تعداد 170 اقامت‌گاه بوم‌گردی در سطح استان مازندران پروانه بهره‌برداری صادر کردیم و با توجه به استقبال بسیار خوبی که در این زمینه شده است امید داریم که این رقم تا هفته‌ دولت به عدد چشمگیرتری برسد.

این مسؤول با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی و میراث فرهنگی استان، افزود: استان مازندران که یک استان تاریخی با قدمت بسیار زیادی است و از آنجایی که میراث فرهنگی و صنایع دستی دو بال برای گردشگری است، در این حوزه هم پروژه‌هایی رونمایی خواهد شد.

*برخورد شدید با تخریب کنندگان شهر تاریخی کجور

وی درباره آخرین پیگیری‌ها پیرامون خسارت‌های وارده بر اثر حفاری تخلف‌آمیز مخابرات مازندران در شهر قدیمی و تاریخی کجور، گفت: مخابرات استان مازندران تخلف کرد و طبق قرار قبلی با میراث فرهنگی، قرار بر این بود تا حفر کانال به صورت دستی انجام شود ولی متأسفانه مخابرات با استفاده از خودروهای بیل‌مکانیکی اقدام به حفر کانال کردند و خسارت‌های جدی وارد شد و بنابراین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به شدت با متخلفان برخورد خواهد کرد و پیگیر این موضوع در دادگاه هستیم.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار