مدیر عامل شرکت آبفای البرز گفت: مردم از بد مصرفی آب خودداری کنند تا بتوانیم فصل گرم سال را بدون مشکل خاصی پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۷۶۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ 20 July 2019

غلامرضا رضایی فر اظهار کرد: با افزایش گرمای هوا در چند هفته اخیر شاهد بالا رفتن پیک مصرف آب در اکثر مناطق استان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این افزایش مصرف گاه بیش از ظرفیت شبکه آبرسانی است و همین باعث می‌شود در برخی ساعات روز شاهد افت فشار و قطعی موقت آب در برخی مناطق استان باشیم که این موضوعی غیر طبیعی نیست.

وی افزود: در شرایط فعلی که کولر اغلب مشترکین تقریباً در کل ساعات شبانه روز با دور تند روشن است، تعداد استحمام شهروندان برای فرار از گرما بیشتر شده و در مجموع شاهد افزایش مصرف آب هستیم، از مردم تقاضا می‌شود از بد مصرفی آب خودداری کنند تا بتوانیم تابستان امسال را بدون مشکل جدی قطعی آب سپری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تنظیم شناور كولرها برای جلوگیری از نشت آب، كوتاه كردن زمان انجام استحمام، حذف موارد غیر ضروری مثل شستن حیاط،كوچه و خیابان و خودروها با شلنگ آب وآبیاری درختان و فضای سبز منازل درشب و یا صبح زود(بدون غرقاب كردن) از جمله   راهکارهایی است که می ‎ ‌تواند در کاهش مصرف آب موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به گلایه برخی شهروندان از قطعی آب در برخی مناطق استان توضیح داد: طی سال‌های گذشته که جمعیت استان کمتر بود، برای اغلب واحدهای ساختمانی مخزن و پمپ آبی در نظر گرفته نمی‌شد و ساختمانی‌های چند طبقه هم مشکل آب نداشتند ولی حالا اوضاع فرق کرده و افزایش تعداد مشترکین و تعداد واحدهای ساختمانی باعث شده ساختمان‌های بدون مخزن آب در برخی مناطق با مشکل مواجه شوند.

رضایی فر خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی به ازای هر خانوار باید یک مخزن آب 250 لیتری در ساختمان وجود داشته باشد تا تامین آب ساکنان با مشکی مواجه نشود به همین دلیل واحدهایی که مخزن و پمپ آب ندارند باید نسبت به ایجاد آن اقدام کنند.

این مسئول اضافه کرد: شهروندان باید از نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه‌های آب خودداری کنند چون این امر در طولانی مدت شبکه را دچار مشکل می‌کند بنابراین در صورت مشاهده با متخلفان برخورد لازم قانونی صورت می‌گیرد.

برچسب ها: آبفا ، کمبود آب ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار