مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز مشکل لاین جنوبی و مسیر برگشت پروژه همت را ریزش تونل اعلام کرد و گفت: اجرای کار در این لاین به زمان بیشتری نیاز دارد.
کد خبر: ۷۶۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 20 July 2019

تقی رضایی ضمن تشریح پیشرفت فیزیکی پروژه آزادراه همت که پایتخت نشینان و البرزی‌ها چند سالی است منتظر افتتاح آن هستند، اظهار کرد: پیشرفت این پروژه با احتساب روند کار در هر سه قطعه ۹۰ درصد است.

وی با این توضیح که در حال حاضر مشکل جدی در عملیات اجرایی این پروژه وجود ندارد، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی رفع سه تا چهار مورد معارض موجود و مهم در انتهای پروژه است که باید هرچه سریع‌تر تملک شود تا بتوانیم کار را به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: پس از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان البرز ۱۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه به پروژه همت اختصاص یافته است در حالی که تملک معارضین به اعتبار نقدی نیاز است.

با وجود معارضین پروژه همت برخی گمانه زنی‌ها حکایت از تأخیر در افتتاح این پروژه دارد، رضایی در این خصوص گفت: در هر دو لاین پروژه معارض وجود دارد که باید تملک شود اما عملیات اجرایی در لاین شمالی و مسیر رفت با مشکلی مواجه نیست به همین منظور می‌توانیم این لاین عبوری را تا دو ماه آینده به بهره برداری برسانیم.

وی یکی از مشکلات لاین جنوبی و مسیر برگشت را ریزش تونل اعلام کرد و گفت: این مشکل باید حل شود در حال حاضر عملیات آوربرداری به صورت سانتی متری انجام می‌شود و همین دلیل روند اجرای کار در لاین جنوبی و مسیر برگشت به زمان بیشتری نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص وضعیت اعتباری پروژه نیز گفت: با اسناد اختصاص یافته می‌توان باقیمانده کارهای عمرانی را انجام داد.

به گفته رضایی، دولت باید برای تملک معارضین پروژه همت اعتبار نقدی اختصاص دهد تا شاهد انجام کارها در زمان بندی تعیین شده باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار