مدیرکل هواشناسی استان البرز میزان رطوبت استان را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: هوا نیز گرم‌تر شده است.
کد خبر: ۷۶۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶ 21 July 2019

منصور رحمانیان در خصوص بررسی وضعیت آب و هوایی استان طی چندماه ابتدایی سال جاری و قیاس آن با همین بازه زمانی در سال گذشته، اظهار کرد: امسال وضعیت بارندگی‌های استان خوب بوده، بر اساس پیش بینی‌ها سالی پربارش را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سالی تر بود ولی شرایط ترسالی ایجاد نشد، گفت: میزان بارندگی در سطح استان برابر ۴۹۵ میلیمتر بود و حجم بسیار بالای آب به واسطه بارش‌ها به استان تزریق شد و شرایط اقلیمی ما تقریباً تغییر کرد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته میانگین رطوبت در استان البرز حدود ۱۵ درصد بوده است، گفت: این میزان اکنون حدود ۵۰ درصد است و به دلیل افزایش رطوبت، هوا نیز نسبت به گذشته گرم‌تر شده است.

رحمانیان در مورد میزان تأثیرگذاری بارش‌های ابتدایی سال بر ذخیره آبی سدهای استان، گفت: وضعیت آبی استان خوشبخانه خوب است و به واسطه بارش‌هایی که داشتیم عمق چاه‌های آب بالا آمده به همین منظور انتظار داریم که این بارش‌ها ادامه یابد تا استان ما از حالت خشکسالی تا حدودی خارج شود.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی پدیده‌ای خزنده است و ۱۰ تا ۱۵ سال طول می‌کشد تا بروز پیدا کند، افزود: به یقین برای رفع آن نیز همین بازه زمانی لازم است، به همین دلیل نیاز است تا تلاش‌های استانی و ملی داشته باشیم تا بتوانیم با پدیده خشکسالی مبارزه کنیم.

مدیرکل هواشناسی استان البرز در بخش دیگری در خصوص تأثیرگذاری میزان بارش‌های البرز بر آب‌های سطحی استان نیز گفت: با نگاهی به وضعیت سدهای البرز می‌بینیم که میزان ذخیره آبی سدها نسبت به گذشته بالاتر آمده است به گونه‌ای که سد کرج سرریز نیز داشته است.

رحمانیان با اشاره به اینکه سرریز آب سدها بر بخش کشاورزی نیز مؤثر است، گفت: با توجه به این عامل و همچنین میزان افزایش رطوبت در استان نیاز به آبیاری زمین‌های کشاورزی کمتر می‌شود، در کل باید به سمت کنترل مدیریت منابع آبی و استفاده از کارهای نو برویم تا استانی سرسبز داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار