کد خبر: ۷۶۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶ 21 July 2019

معاون مدیرکل و رئیس اداره دامپزشکی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: اجرای ضوابط بهداشتی - قرنطینه ای دامپزشکی سالی عاری از بیماری در سایت پرورش میگو در گواتر چابهار را رقم زد.

اولیاء میرلاشاری اظهار داشت: در دوره جاری با نظارت جامع، کامل و پیشگیرانه دامپزشکی از ابتدای دوره پرورش و چندین هفته قبل از شروع ذخیره‌سازی در مزارع پرورش میگو و آماده‌سازی اصولی مزارع طبق دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و با بررسی کیفیت و نحوه نصب فیلترها، توری‌ها، وضعیت آب ورودی به مزارع، بررسی کیفیت خاک مبنی بر عدم وجود خاک سیاه در استخرها، کنترل کیفیت بهداشتی خوراک میگو و ردیابی آن از کارخانجات یا مبادی ورودی تا زمان تخلیه در مزارع و همچنین حساسیت کارشناسان دامپزشکی در اجرای ضوابط بهداشتی و رعایت اصول امنیت زیستی دوره پرورشی عاری از بیماری را تجربه کردیم.

وی افزود: نظارت دامپزشکی بر پرورش میگو از زمان ورود میگوی مولد به مراکز تکثیر شروع و با بررسی سلامت میگو و لارو تولیدشده در مراکز تکثیر با انجام آزمایشات مستمر از لحاظ سلامت و عدم ابتلا به بیماری‌ به‌خصوص بیماری لکه سفید مورد ارزیابی قرار می گیرند.

رئیس اداره دامپزشکی چابهار گفت: کارشناسان دامپزشکی در دوران پرورش میگو در سایت گواتر به‌کرات از مزارع پرورش میگو بازدید و ضمن بررسی وضعیت استخرها با نمونه‌برداری و انجام ۶۵۰ مورد آزمایش بر روی میگوی مولد، پست لارو، میگوی پرورشی و غذای آن وضعیت سلامت را پایش می کنند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال زراعی جاری با همکاری و همدلی کارشناسان اداره دامپزشکی، شیلات و پرورش‌دهندگان سالی عاری از بیماری را تجربه کردیم و هم اینککه میانگین وزنی میگوها به ۱۵ گرم رسیده نخستین سری برداشت میگو از مزارع پرورشی گواتر آغاز شده است.

میرلاشاری اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲ هزار تن میگو از چابهار برداشت شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار