مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام؛
مدیرکل فنی و حرفه ای استان ایلام گفت: 70 درصد آموزش ها در این استان بر اساس نیاز بازار کار است و 30 درصدنیز بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان فنی و حرفه ای در کشور است.
کد خبر: ۷۶۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 21 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ جمشیدزاده  در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت :برای بهبود وضعیت کسب و کار به ناچار باید نگرش هایمان را تغییر دهیم چرا که ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه میتواند بخشی از فرهنگ اشتباه پشت میزنشینی را بهبود ببخشد.

وی با اشاره به فعالیت 14 مرکز آموزش فنی و حرفه ای در استان  ایلام افزود:از این 14 مرکز  4مرکز آن در شهر ایلام مسئولیت آموزش خواهران و برادران را بر عهده دارند.

جمشیده زاده  به  تعهدات اداره کل فنی و حرفه ای استان در بحث آموزش  اشاره کرد  افزود: دو میلیون و 500هزار ساعت نفر در بخش دولتی و 900 هزار ساعت نفر  آموزش در بخش خصوصی  برای سال جاری در استان  تعهد شده است .

وی یادآور شد: 107 کارگاه ثابت و حدود 30 کارگاه سیار با آموزش 225 حرفه در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ در سطح استان در حال ارائه  خدمات مهارت آموزی هستند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان بیان داشت : مرکز شهرستان بدره، به دلیل تازه تاسیس بودن، دارای چارت رسمی نیست اما با پیگیری هایانجام شده  یک مرکز در این شهرستان راه اندازی شده و در حال ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه ای  مجبوراست که به سمت آموزش های منجر به ایجاد اشتغال حرکت کند افزود: سند جامع مهارت را در دست تدوین داریم و در حال حرکت به سمت و سوی ارائه مهارت های کاربردی هستیم .

جمشید زاده بیان داشت : مهارت آموزی برای پیشگیری از بیکاری در جامعه است و کمتر  افراد دارای مهارت را می توان بیکار دید و همچنین  وظیفه ذاتی فنی و حرفه ای، آموزش مهارت در حوزه های مختلف به افراد و شهروندان است.

وی یادآور شد:از جمله فعالیت های دیگر اداره کل  فنی و حرفه استان در بحث آموزش می توان به  آموزش های اقتصادی، صنایع و صنوف، آموزش ویژه سربازان در پادگان ها، آموزش در دانشگاه ها و مهارت آموزی به دانشجویان، آموزش در ندامتگاه ها و زندان ها ، آموزش در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی، آموزش روستائیان و عشایر ، آموزش در مراکز ثابت و سیار اشاره کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار