مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در سال آبی جاری چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق رودخانه های استان وارد دریاچه ارومیه شده است.
کد خبر: ۷۶۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 22 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مهرنگ دوستی رضایی  در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با بیان اینکه هم اکنون دریاچه ارومیه با وجود گرمای هوا و تبخیر آب نسبت به سالهای گذشته از وضعیت خوبی برخوردار است افزود: وسعت دریاچه ارومیه در اثر بارشهای خوب و مناسب ذخایر برفی استان نیز نسبت به سال قبل با وسعت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیومتر مربع به حدود سه برابر افزایش یافته است.

وی میزان بارشها در سال آبی جاری را تاکنون ۵۱۹ میلیمتر اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۶۶ سانتیمتر است که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۱۲۷۰.۶۱ بود ۱۰۳ سانتیمتر افزایش نشان می دهد.

دوستی رضایی اضافه کرد: با احتساب کاهش ۵۱ سانتی متری تراز بستر مجموعاً عمق دریاچه ۲۱۵ سانتی متر نسبت به ابتدای سال آبی جاری در طول بزرگراه شهیدکلانتری افزایش پیدا کرده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی وسعت دریاچه ارومیه را نیز سه هزار و ۶۸۸ کیلومتر مربع اعلام و عنوان کرد: این میزان در سال گذشته دو هزار و ۱۲۷ کیلومتر مربع بود.

وی حجم آب موجود دریاچه ارومیه را نیز بیش از چهار میلیارد مترمکعب ذکر کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۱.۷ میلیارد مترمکعب بود بیش از دو سه برابر افزایش نشان می دهد.

دوستی رضایی افزود: مقدارشوری بر اساس باقیمانده املاح خشک دریاچه را نیز ۲۷۶ میلی گرم در لیتر به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال قبل به نصف کاهش پیدا کرده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه همچنین طی سال آبی جاری دو میلیارد و ۴۶۲ میلیون مترمکعب آب نیز از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه سرازیر شده است گفت: ۸۰ درصد از این آب طی سال جاری سرازیر شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار