عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری، تجریش و شمیرانات گفت: در شهرستان ری ابنیه پرخطری مثل منبع نگهداری گاز روی گسل زلزله قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 23 July 2019

به گزارش تابناک تهران، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری، تجریش و شمیرانات در حاشیه سی و  هشتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز راهبرد کارگروه عمران، شهرسازی و توسعه روستایی مربوط به نشست سالانه شوراها ارتقاء کیفیت چرخه مدیریت بحران که همان پیشگیری، آمادگی و مقابله است توسط اعضای شورای اسلامی شهرستان ری انتخاب شد.

وی به مهم‌ترین راهکارها و اقدامات این کارگروه اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی توجیهی در راستای اهمیت احداث ساختمان‌های ایمن و مقاوم در برابر حوادث برای متقاضیان پروانه ساخت از طریق شهرداری و دهیاری‌ها قبل از اقدام و صدور پروانه ساختمانی توسط این کارگروه در دست اقدام قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری برگزاری جلسات تخصصی با نظام‌مهندسی، محاسبان، مجریان و ناظران برای پیش‌گیری از تخلفات را از دیگر برنامه‌های مهم این کارگروه برشمرد.

خلیل‌آبادی پیش‌گیری از توسعه ساخت‌وساز در حریم گسل‌ها و مسیل رودخانه‌ها را یکی از اقدامات اساسی کارگروه عمران، شهرسازی و توسعه روستایی اعلام کرد و افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اجرای دستورالعمل‌ها در این بخش باید اشکالات قبلی خود را دقیق رفع کنند و به‌طورجدی به این موضوع مهم ورود داشته باشند و علاوه بر آن به شهروندان و ساکنان این مناطق باید اطلاع‌رسانی، آگاهی و آموزش لازم صورت بگیرد.

وی بر توجه و نظارت جدی روی توسعه بخش‌ها و روستاها تأکید کرد و یادآور شد: برخی روستاهای شهرستان ری و حتی ابنیه و تأسیسات مهم و پرخطری مثل منبع نگهداری گاز روی گسل زلزله قرار دارد که هنگام حادثه با آسیب جدی مواجه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری، تجریش و شمیرانات با تأکید بر رعایت مقررات و آیین‌نامه‌های ساخت‌وساز خاطرنشان کرد: تمام نهادهای اجرایی و نظارتی در این زمینه مسؤول‌اند و سازمان نظام‌مهندسی باید سرکشی و دقت بیشتری بر ساخت‌وسازها داشته باشد و اگر پیشگیری‌های لازم را انجام ندهیم با حوادث و خسارات غیرقابل جبرانی مواجه خواهیم شد.

خلیل‌آبادی در ادامه از ایجاد دبیرخانه دائمی همایش نقش شوراها در توسعه شهرستان ری در جلسه امروز خبر داد و ابراز داشت: این دبیرخانه به‌منظور پیگیری و اجرای دقیق مصوبات نشست سالانه شوراها تشکیل شد تا هر فصل با ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای این همایش همچنین واکاوی مشکلات شهرستان و یافتن چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو برای توسعه ری گامی مثبت برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار