در صد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد: رویداد "گردشگری گیلان ۲۰۲۰" در راستای اقتصاد پایدار در رشت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۶۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 23 July 2019

 

رویداد "گردشگری گیلان 2020" در رشت برگزار می‌شود

تابناک / نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در صد و یکمین جلسه شورای شهر رشت اظهار داشت: تمامی اعضای شورا باید در راستای وظایف خود در خدمت مردم باشند و زمینه‌ها برای رصد کردن و پیگیری بهتر برای رفع مشکلات مردم ایجاد کنیم.

رضا رسولی، اتفاقات مهم در شورای پنجم که همزمان با رفتن شهردار پیشین رشت رخ داد را مورد اشاره قرار داد و افزود: شهردار فعلی دارای تحصیلات و سوابق مهمی است و البته مطالبات مردم و اعضای شورا نیز به حق بوده اما همه باید در کنار هم با تمام توان و قوا برای حل مشکلات شهری گام برداریم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ضرورت اتحاد اعضای شورا خاطرنشان کرد: لوایح و طرح‌های زیادی در شورای پنجم پیگیری و مصوب شد بنابراین ضروری است که اصحاب رسانه و تمامی اعضای شورا برای حفظ و ایجاد آرامش شهری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه شهردار فعلی و شهرداری رشت برای پیگیری مطالبات اساسی مردم و رفع مشکلات به آرامش و زمان نیاز دارند افزود: شهردار فعلی مدت زیادی نیست که به عنوان شهردار رشت معرفی شده و هم‌اکنون در حال اقدام و پیگیری مطالبات است اما معتقدم که باید به وی زمان هم بدهیم.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در مسیر انتخاب شهردار موانع زیادی وجود داشت اظهار داشت: بدهی‌های شهرداری یکی از موانع انتخاب شهردار بود.

اسماعیل حاجی‌پور با بیان اینکه شهردار فعلی رشت از تحصیلات و تجربه خوبی برخوردار است ابراز داشت: شهردار فعلی با 10 رأی مستقیم اعضای شورا انتخاب شد و در نهایت به عنوان شهردار رشت معرفی شد بنابراین بسیار الزامی است که در مسیر پیشبرد اهداف به وی کمک کنیم.

وی با تأکید بر اتحاد و کنار هم بودن اعضای شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: برخی افراد بارها موضوع منحل شدن شورا را مطرح کردند و منتظر هستند که اعضای شورا برای پیشبرد اهداف و کاهش مشکلات در کنار هم و متحد نباشند.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: بنده طی روزهای اخیر نکاتی مانند تکریم ارباب رجوع، سند نظام صرفه‌جویی و اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی را به شهردار رشت تأکید کردم و البته روند شفاف‌سازی موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود.

حاجی‌پور افزود: می‌توان طی برنامه‌ای معین با حضور شهردار رشت و اعضای شورا در مناطق مختلف شهرداری رشت، تعداد ملاقات‌های خود با مردم را افزایش دهیم و شهردار، برنامه بازدید‌های میدانی در مناطق مختلف از جمله محلات کم‌برخوردار برای خدمات‌دهی بهتر انجام دهد.

بهراد ذاکری، نایب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای  اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: بنده نیز موضوعاتی نظیر پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت و اصلاح آسفالت شهری را به شهردار رشت تأکید می‌کنم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با یادآوری حادثه درگیری نیروهای سد معبر شهرداری با تعدادی از دستفروشان اظهار داشت: معابر عمومی و خیابان‌ها باید در اختیار عموم مردم باشد و در بسیاری از شهرها دستفروشی به یک پدیده تبدیل شده است.

فرهام زاهد با تأکید بر اینکه معابر عمومی، کوچه‌ها و خیابان‌های داخل شهر ملک عمومی افراد نیست و هر گونه تعرض در این معابر تخلف محسوب می‌شود گفت: ما همواره شرایط سخت اقتصادی و شرایط سخت دستفروشان عزیز را درک می‌کنیم اما ساماندهی آنها الزامی است.

وی با بیان اینکه در بخش سد معبر شهرداری نیاز به تغییرات اساسی و پالایش داریم افزود: در شهر پاریس 97 بازار روز در کل هفته برگزار شده و بنگاه‌های مختلف خرده‌فروشی هم وجود دارد یا در برخی کشورها اتحادیه دستفروشان تشکیل شده که هر کس به فراخور توان خود فعالیت می‌کند.

زاهد تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرهای اهواز و رشت به مدت 6 ماه یک برنامه میدانی داشتند که طی آن 16 سؤال از دستفروشان در راستای میزان سود، بیمه و تعامل آنان با مغازه‌داران پرسیدند بنابراین موضوع ساماندهی دستفروشان باید با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه امروز بخشی از معابر خیابان مطهری رشت به دلیل دستفروشی قفل شده است ابراز داشت: در اکثر کشورهای دنیا، بازار روز تشکیل می‌شود بنابراین شناسنامه‌دار ‌کردن دستفروشان مبنی بر تعداد آنها، صنف، نوع عرضه کالا و مکان مشخص برای عرضه کالا بسیار اهمیت دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به وجود پتانسیل‌های گردشگری در زمینه ایجاد شغل و اقتصاد پایدار اظهار داشت: استان گیلان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران نام برده می‌شود.

محمدحسن عاقل‌منش افزود: برای تحقق اهداف رویداد "گردشگری گیلان 2020"، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با توجه به لزوم توجه به حوزه گردشگری و مصوبه شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کلان‌شهرها در نظر دارد تا عنوان گردشگری به این کمیسیون اضافه شود.

به گزارش تسنیم، در انتهای این جلسه لوایح دستورالعمل ماده 16 و 17 بودجه شهرداری رشت، طرح افزودن عنوان گردشگری به نام کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و شورای اسلامی، ساماندهی کودکان کار توسط خیرین نیکوکار و لایحه تعیین تکلیف زمین پروژه احداث ورزشگاه سلیمانداراب توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: تسنیم
برچسب ها: گردشگری گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار