شهردار بومهن گفت: شهروندان بومهنی از ابتدای مهرماه امسال با تفکیک زباله در منازل خود و اعلام تحویل آن به ماموران شهرداری وجهی را به عنوان پاداش در بن کارت خود دریافت می کنند.
کد خبر: ۷۶۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 23 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ سعید علی بخشی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهروندان پس از تفکیک و جمع آوری زباله‌های خشک و تر به صورت جداگانه، درخواست تحویل زباله تفکیک شده را در اپلیکیشن اعلام می‌کنند و مأمورین شهرداری پس از دریافت پیام، بن کارت مخصوص برای شهروندان استفاده کننده از اپلیکیشن زباله را درب منزل به آنها تحویل می‌دهند و هزینه زباله‌های تفکیک شده بر اساس نرخ مصوب محاسبه به بن کارت شهروند واریز می‌کنند.

وی افزود: درآمد شهرداری بومهن از محل انتقال زباله‌ها به مرکز گندک دماوند سال گذشته یکصد میلیون تومان بود اما امسال به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش داشته و این درآمد صرف انتقال خطوط برق خط پردازش، و خرید خودرو پیش رو آتش نشانی شهر بومهن شده است.

شهردار بومهن گفت: بهره برداری از زباله‌های تر به منظور تولید کود و کمپوست در فاز دوم پروژه انتقال زباله‌ها به مرکز یاد شده به زودی اجرایی خواهد شد.

علی بخشی با بیان اینکه به زودی سگ‌های بی صاحب شهر بومهن ساماندهی می‌شوند، عنوان کرد: بزرگترین مرکز نگهداری سگ‌های سرگردان توسط این شهرداری در مرکز گندک دماوند ایجاد شده و از ابتدای مرداد ماه سال جاری پیمانکار طرف قرار داد موظف به جمع آوری سگ‌های سرگردان در سطح شهر بومهن است.

شهردار بومهن گفت: احداث ایستگاه مترو در شهرک امام خمینی بومهن یکی از مطالبات مهم مردم شهر بومهن است زیرا هشتاد درصد تردد مردم بومهن به سمت تهرانپارس است، پایانه اصلی شرق تهران هنوز راه اندازی نشده و شهرداری تهران هنوز جایی را برای ایستگاه اتوبوس شهر بومهن تعیین نکرده و در این وضعیت، حمل و نقل عمومی این شهر بلاتکلیف است.

علی بخشی با بیان اینکه ارزان‌ترین، تمیزترین و سریع‌ترین وسیله حمل و نقل همگانی مترو است، اظهار داشت: بهره مندی شهروندان بومهن و رودهن نیز از خط مترو، کاهش ترافیک در سطح شهر بومهن از دلایل اصلی درخواست ما برای بازنگری و مطالعات بیشتر برای جانمایی ایستگاه آخر مترو در شهرک امام خمینی بومهن است.

وی با اشاره به ثبت نرم افزاری درآمدها در شهرداری بومهن خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمام امور شهرداری بومهن با برنامه‌های نرم افزارهای انجام می‌شود، ثبت دستی درآمدها و سایر موارد در تمام واحدهای شهرداری تا ماه آینده حذف می‌شود و تمامی اموال و املاک شهرداری تا امروز در برنامه نرم افزار ثبت شده است.

شهردار بومهن از اجرای مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرداری بومهن در سال ۹۸ خبر داد و اظهار داشت: این پروژه‌ها شامل ساخت سوله ۲ طبقه و سرای محله سه طبقه در منطقه شهرآباد بومهن که در صورت تصویب بودجه توسط شورای اسلامی شهر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

علی بخشی گفت: ساخت سالن ورزشی، تکمیل ساخت پل و راه دسترسی شهرک کشاورزی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های استان تهران با هزینه تقریبی ۱۲ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه تملک و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در هفته دولت بهره‌برداری می شود.

شهردار بومهن با اشاره به دیگر فعالیت‌های عمرانی که در سال ۹۸ اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: اجرای دوربرگردان خیابان بهار، ساخت سرای محله ده بومهن، ساخت ورزشی ۷۰۰ متری شهدای گمنام بومهن، احداث سرای محله در منطقه سیاه بند از دیگر فعالیت‌های عمرانی است که با مجوز شورا اسلامی شهر اجرایی خواهند شد.

علی بخشی گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده توسط شورای اسلامی شهر بومهن، تفاهم نامه‌ای با اداره اوقاف منعقد شد تا مالکین بتوانند با سند رسمی اوقاف و کاربری مناسب پروانه ساخت بگیرند.

وی با اشاره به مزایای این طرح اظهار داشت: احصا سرانه‌های شهرداری، تعیین حریم خیابان‌ها، تأمین سرانه‌های آموزشی، فرهنگی، ساخت بوستان‌ها و فضای سبز، احداث سرای محلات با کاربری مناسب و صدور پروانه در این شهر محقق خواهد شد.

شهر بومهن با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان پردیس و شرق پایتخت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار