«سودابه برتاو» بانوی توانجوی اشنویه‌ای در زمینه فراگیری مهارت نوشتن، فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی این شهرستان به دیدار وی رفتند.
کد خبر: ۷۶۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 23 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رئیس اداره بهزیستی اشنویه اظهار داشت: این توانجو جسمی حرکتی به دلیل معلولیت از ناحیه دست و پا از سال ۱۳۹۱ مددجوی بهزیستی بوده و از خدمات حمایتی (مستمری) و توانبخشی این اداره بهرمند است.

فخرالدین پنهانی افزود: وی با وجود داشتن معلولیت با اراده قوی و علاقه وافر خواندن و نوشتن را با کمک مربیان آموزش و پرورش فراگرفت و با قرار دادن مداد در دهان جمله می‌نویسد.

وی اضافه کرد: پس از دیدار با این خانواده و گفت و گو با آنان با توجه به اینکه مادر این بانوی توانجو، پرستاری از وی را برعهده دارد تصمیم گرفته شد تا پرداخت حق پرستاری برای مادرش برقرار شود.

پنهانی گفت: همچنین ۲ بسته و وسایل کمک آموزشی در اختیار این توانجو قرار گرفت و مددکاران این اداره نیز در فواصل زمانی معین جهت کمک به وی در امر تحصیل و … در منزل این بانو حاضر می‌شوند تا نیازهای ایشان را برآورد کنند.

در این دیدار اسعدخضری فرماندار، شیرین جهانگیری مدیر آموزش و پرورش، لقمان یوسفی بخشدار بخش مرکزی و جمعی از کارشناسان ادارات مختلف این شهرستان حضور داشتند.

«سودابه برتاو» بانوی توانجوی اشنویه‌ای که از ناحیه دست و پا دچار معلولیت است، با پشتکار و اراده محکم خواندن و نوشتن را فراگرفته است و اکنون با گرفتن قلم بر دهان مشق زندگی می‌نویسد.

این بانو که ۳۸ بهار از عمرش را سپری کرده است، تاکنون به دلیل معلولیت جسمی و حرکتی از نعمت خواندن و نوشتن محروم بوده و اینک با شرکت در دوره‌های سوادآموزی، تلاش‌های مربیان و پشتکار خود می‌تواند با گرفتن مداد با دهانش، آنچه از زندگی درک می‌کند را به رشته تحریر درآورد. در جریان این دیدار مسئولان ضمن استماع سخنان خانم برتاو قول مساعدت در زمینه رفع موانع موجود را در راستای تحصیل و فراگیری و تأمین نیازهای وی دادند.

خبرگزاری ایرنا چند روز پیش در گزارشی با عنوان «قلمی که تنها اراده آن را می‌چرخاند» به شرح زندگی و چگونگی فراگیری خواندن و نوشتن این توانجوی اشنویه‌ای پرداخته بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار