در نشست خبری هفته ملی مهارت استان تهران عنوان شد:
کد خبر: ۷۶۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ 23 July 2019

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در نشست خبری هفته ملی مهارت بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که هر مهارت منجر به یک شغل مولد می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران، رضا گرزین، در ابتدای نشست که با حضور مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، شهردار منطقه ۶ برگزار شد با تبریک هفته ملی مهارت، عنوان کرد: بسیاری از خانواده‌ها برای کنکور فرزندان خود برنامه ریزی می کنند اما توجهی به یادگیری مهارت‌های زندگی از سوی آنان ندارند.

عضو شورای اداری استانداری تهران با تأکید براینکه باید از مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی حرکت کرد، گفت: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد مهارتی در این راه گام برداشته است. همزمان با هفته‌ی ملی مهارت، نمایشگاه‌های مختلف مهارت آموزی در ۱۲ بوستان تهران در حال برگزاری می باشد که می‌توان همه‌ی غرفه‌های افتتاحی متعدد را یک شغل دانست و اگر جوانان به این غرفه‌ها مراجعه کنند می‌توانند یک حرفه‌ی نوین و جدید را فرابگیرند. در حال حاضر ۵۲ غرفه مهارتی در پارک لاله مستقر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با بیان اینکه هفته‌ی مهارت برای ما یک فرصت است تا اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به شهروندان نشان دهیم، عنوان کرد: در دنیا ۱۳هزار استاندارد شغلی و در ایران، ۴ هزار و پانصد استاندارد شغلی وجود دارد. ما اعتقاد داریم که مهارت برابر با اشتغال است اما جامعه ایرانی با مدرک گرایی مواجه است. استخدام‌ها در کشور براساس مهارت افراد و شایستگی نیست. قرار است باتوجه به بافت جغرافیایی هر منطقه نیازهای آموزشی و مهارتی را برای شهروندان پوشش دهیم.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه تمامی مهارت آموزان جویای کار نیستند و همه آموزش ها نیز نباید بر مبنای ایجاد شغل باشد، گفت: بخشی از آموزش‌های ما به قشرهای آسیب پذیر، دانشجویان، زندانیان و سربازان اختصاص خواهد یافت. در سال گذشته 22 هزار سرباز نیروهای مسلح علاوه بر کارت پایان خدمت کارت پایان مهارت نیز دریافت کردند.

همچنین در پایان نشست خبری، نمایشگاه دستاوردهای مهارتی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با شعار «هر شهروند یک مهارت» با حضور زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، محسنی بندپی استاندار تهران، سلیمان پاک سرشت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشو، محمدی مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و مسئولان استانی افتتاح شد.

 

نمایشگاه و گذرهای مهارتی رایگان در 12 بوستان پایتخت برپا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از برپایی نمایشگاه و گذرهای مهارتی رایگان در 12 بوستان پایتخت و افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مهارتی با شعار «هر ایرانی یک مهارت» با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، استاندار تهران، رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای خبر داد.

مدیر کل فنی وحرفه ای استان تهران در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای مهارتی در بوستان لاله تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ۳۱ تیر تا ۶ مردادماه هفته مهارت است و به همین منظور در این هفته با هماهنگی با شهرداری تهران و سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، این نمایشگاه‌ها در ۱۲ بوستان پایتخت افتتاح شد.

این مقام مسوول افزود: در نمایشگاه بوستان لاله ۵۲ غرفه در امر مهارت آموزی و در سایر نمایشگاه‌ها نیز حداقل ۲۰ غرفه در رشته‌های خدمات؛ فرهنگ؛ صنعت و کشاورزی برپا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اعلام اینکه در این نمایشگاه‌ها علاقمندان می‌توانند بصورت رایگان دوره‌های مهارتی را کسب و گواهینامه مهارت دریافت کنند، خاطرنشان کرد: امسال این نمایشگاه‌ها با شعار هر ایرانی یک مهارت در تهران تا ۶ مردادماه برپا است.

عضوشورای اداری استانداری تهران گفت: اعتقاد داریم فردی که دارای مهارت باشد بیکار نمی‌ماند و به همین منظور از یک و سال نیم پیش طرح مهارت آموزی در محلات مختلف شهر و شهرستان‌های تهران بر اساس موقعیت جغرافیایی و بر حسب علاقه افراد برگزار می‌کنیم.

مهارت ۲۲ هزار سرباز در استان تهران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال گذشته ۲۲ هزار سرباز در استان تهران در دوره‌های مهارتی شرکت کردند و در کنار دریافت کارت پایان خدمت کارت مهارت نیز دریافت کردند.

بر اساس این گزارش؛ تعدادی از شهروندان همزمان در اولین روز این نمایشگاه در بوستان لاله مشغول مهارت در زمینه آشپزی؛ صنایع دستی؛ شیرینی پزی؛ نصب؛ تعمیر و نگهداری آسانسور؛ تعمیرات موبایل و بسیاری دیگر از این مهارت‌ها هستند.

گفتنی است همزمان ب

ا هفته ملی مهارت نمایشگاه‌های مهارت آموزی از ۳۱ تیر تا ۶ مردادماه در ۱۲ بوستان پرتردد مناطق مختلف شهر تهران از جمله لاله، اندیشه، مینیاتور، میعاد، پیروزی، پلیس، ملت، بهاران، آزادی، شمشیری، دریاچه خلیج فارس، و... برپا شده است.

 

**افتتاح چهار مرکز آموزشی جوار صنایع در آموزش فنی و حرفه ای استان تهران

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اعلام این خبر گفت: شالوده افزایش بهره‌وری در صنایع بر نیروی انسانی از نظر کیفی و ممانعت از نابهنگام شدن یا تقلیل کارآیی افراد در انجام کار در طول زمان و نبود دانش یا مهارت نوین در حرفه‌شان می باشد.

گرزین با بیان اینکه بدون شک آموزش ضمن خدمت کارکنان از طریق بهسازی و نوسازی دانش و توانایی افراد، نقش مهمی در بهنگام‌سازی آنان دارد، تصریح کرد: مجوز کارگاه آموزش در صنایع برای گروه بهمن خودرو، شرکت خودروسازی زامیاد، شرکت داروسازی جابربین حیان و اتحادیه باتری سازان و باتری فروشان صادر شده است.

 عضو شورای اداری اسنانداری تهران افزایش مهارت های کارگاهی خط تولید، همسو سازی دانش فنی و تئوریک با مهارت های کارگاهی، آشنایی کارکنان با علوم جدید و آخرین یافته های علمی، افزایش توان رقابتی و پدید آوردن حس اعتماد به نفس و ... را از اهداف افتتاح مراکز جوار صنعت و توسعه مهارت آموزی در صنایع برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تعامل با صنایع را رمز موفقیت طرح آموزش های مهارتی مبتنی بر نیاز بازار کار عنوان کرد و بیان داشت: مراکز دولتی، صاحبان مشاغل و موسسات کارآموزی آزاد سه بعد مهم فعالیت در استان تهران می باشند و صنایع بزرگ تولید و خدماتی در استان تهران وجود دارد که می توان از این پتانسیل در امر توسعه آموزش های مهارتی بهره برد.

این مقام مسوول در پایان خاطرنشان ساخت: استان تهران با داشتن صنایع بزرگ و تولیدی و ... دارای شرایط استراتژیک در امر توسعه ی آموزش های فنی و حرفه ای می باشد و طرح های موفقی که در این استان به صورت پایلوت انجام می شود قابلیت اجرا و بسط به تمام نقاط کشور را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار