مدیر زراعت جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: با وجود دو مرحله اصلاح قیمت خرید تضمینی، باز هم مورد رضایت کشاورزان نیست و روی خوش به خرید تضمینی دولت نشان نداده‌اند در نتیجه میزان نگهداری گندم توسط کشاورزان برای خود مصرفی و بذر افزایش قابل توجه یافته است.
کد خبر: ۷۶۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ 23 July 2019

Related image

به گزارش تابناک فارس: دهقانی درباره گندم تولیدی در سال زراعی جاری گفت: به دلیل بارش بسیار خوب و به برداشت رسیدن بیش از 300 هزار هکتار مزارع گندم آبی و دیم در استان پیش‌بینی تولید حدود یک میلیون و 400 هزارتن گندم داریم.

وی همچنین افزود: قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی هزار و 700 تومان اعلام شده است اما بیشتر کشاورزان فروش گندم این قیمت را نپذیرفته و روی خوش به خرید تضمینی دولت نشان نداده‌اند.

هر چند خرید گندم با قیمت بیشتر از قیمت تضمینی برای کشاورزان مطلوب‌تر است اما فروش به قیمت آزاد نگرانی‌های دیگری همچون قاچاق گندم ، افزایش قیمت بذر در سال آینده و عدم اطلاع دقیق از میزان گندم برداشت شده را به همراه دارد.


همچنین مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با ابراز نگرانی از کاهش خرید تضمینی گندم به دلیل قیمت ارزان گفته است: پیشنهاد مجلس مبنی بر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم 2500 تومان باید به شدت دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار