فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت که با ساخت نیروگاه های خورشیدی در روستاهای استان ، این مناطق دارای برق مستقل می شوند.
کد خبر: ۷۶۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 25 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ چندی پیش تفاهم نامه  کشوری بین بسیج مهندسین صنعت و  وزارت نیرو توافق نامه ای تحت عنوان جهاد روشنایی امضا شد که قرار است  تا سه هزار نیروگاه خورشیدی پنج  کیلوواتی در روستاهای کشور ایجاد شود.

براین اساس استان البرز یکی از مناطق پیشگام در اجرایی کردن این تفاهم نامه به شمار می رود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی در آیین بهره برداری از پروژه درمانی محرومیت زدایی در منطقه حیدرآباد کرج، افزود: ایجاد نیروگاه خورشیدی در واقع استقلال روشنایی در مناطق روستایی بوده ضمن آنکه با درآمد زایی برای مردم همراه است .

وی اظهار داشت: پیش بینی شده روستاها علاوه بر اینکه برق خودشان را تامین کنند، مازاد برق تولیدی را به وزارت نیرو بفروشند.

مولایی  با بیان اینکه مطالعات اولیه برای اجرای این طرح در حال انجام است، گفت: برای ایجاد  این نیروگاه ها ، روستاها متناسب با وضعیت آفتاب دهی مناطق و نیازشان شناسایی می شوند و قراردادها بررسی و پیگیری خواهد شد.

وی  ادامه داد: یکی از ماموریت های بسیار مهم و تاثیرگذار که از طرف فرمانده کل سپاه و در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری صورت می گیرد خدمات رسانی اجتماعی سپاه است.

مولایی افزود: در آذر ماه سال گذشته ۴۰ هزار پروژه پروژه محرومیت زدایی  در کشور تعریف شد که سهم البرز یک هزار و ۲۰۰ پروژه بود و امروز شاهد بهره برداری از یکی از این پروژه ها هستیم.

 فرمانده سپاه البرز اظهار داشت: از این تعداد پروژه  حدود یک / سوم آماده بهره برداری در حوزه های مختلف همچون درمانی، آبرسانی به روستاهای مناطق مختلف، تعمیر و نگهداری و ساخت مکان های عمومی آموزشی و تربیتی مثل مدارس است.

مولایی گفت: همه ی کارها و اقداماتی که برای ارتقای خدمات رسانی در جای جای استان مورد توجه بوده در این ۱۲۰۰ پروژه تعریف شده است.

مولایی اظهار امیدواری کرد که با بهره برداری از این طرح ها مانند درمانگاه حیدرآباد مردم بتوانند از مزایای آنها بهره مند شوند.

وی افزود: بعد از اولویت بندی، متناسب با این نیاز وارد عمل می شویم و نسبت به ساخت یا تعمیر  یا تغییر کاربری مثل این منطقه اقدام می کنیم که موفق شدیم امروز یکی از این پروژه ها را افتتاح کنیم.

فرمانده سپاه البرز ادامه داد: این طرح ها در زمینه های مختلف به خصوص در بحث های درمانی، آبرسانی، کشاورزی، عمرانی، تعلیم و تربیت و خدمات رسانی اجتماعی مثل جاده سازی و پل سازی اجرا می شود.

وی در خصوص ساخت درمانگاه خیریه امام حسن مجتبی (ع)، گفت: با اجرای چنین طرح هایی هزینه ها به حداقل می رسد و به احتمال زیاد ویزیت رایگان است.

مولایی افزود: بخش عمده ی پزشکانی که در این محل خدمات رسانی می کنند از بازنشستگان یا فعال سپاه هستند.

وی اظهار داشت: طرح های محرومیت زدایی در ۱۰ منطقه طرح کرامت البرز اجرا می شود.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه احتمال افزایش مناطق طرح کرامت در استان وجود دارد، گفت: این طرح تاکنون دستاوردهای خوبی داشته به طوریکه طرح هایی مانند  ساخت ورزشگاه، اجرای مسایل آموزشی، تربیتی، امنیت اجتماعی منطقه و کم کردن معضلات اجتماعی همچون پاکسازی مناطق بحران خیز اعتیاد، فروش و مصرف مواد و… شاهد بوده ایم.

پروژه محرومیت زدایی خیریه دارالشفای امام حسن مجتبی (ع) در منطقه کم برخودار و هفت هزار نفری حیدرآباد کرج که پیش از این هیچ مرکز درمانی نداشت، اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار