کد خبر: ۷۶۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 25 July 2019

سازمان هواشناسی اعلام کرد: دریای خزر در روزهای آتی شاهد بارش‌ های پراکنده که موجب کاهش دمای دو تا سه درجه‌ای در این مناطق می‌شود.

استان های گیلان، گلستان و مازندران از امروز پنج شنبه، 3 مرداد تا شنبه پیش‌ رو (۵ مرداد) شاهد بارش‌های پراکنده هستند.

 

 همچنین، شمال آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، شمال خراسان جنوبی و رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز، تهران، مازندران و سمنان نیز طی امروز و فردا بارش های پراکنده ای را دریافت می کنند

 

فعالیت جریان های جنوبی و سامانه بارشی که از دیروز وارد کشور شده است در جنوب استان اصفهان، برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب استان سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و نیمه جنوبی فارس موجب رگبارهای شدید و پراکنده در ساعات عصرگاهی و اوایل شب می شود.

 

مناطق شرقی کشور شامل جنوب استان خراسان جنوبی و شهر زابل با وزش بادهاش شدید روبروست که طی سه روز آینده موجب کاهش دید و بروز گردوغبار در این مناطق می شود.

 

همچنین شرق دریای عمان مواج است.

 

استان های تهران، قم، البرز و مرکزی نیز در ساعات عصرگاهی با پدیده گردوغبار و وزش باد مواجه هستند.

 

سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای تهران اعلم کرد: هوای تهران طی امروز و فردا صاف تا کمی ابری و پایدار، دما نیز با کاهش یک درجه ای حداکثر به ۳۹ و حداقل به ۲۷ درجه سانتی گراد می رسد. 

 

گرم‌ترین نقطه کشور طی 24 ساعت گذشته اهواز با ۴۹ درجه و بعد از آن قم با ۴۳ درجه و خنک ترین مناطق شهرکرد و اردبیل با ۱۳ درجه سانتی گراد در وضعیت هواشناسی کشور امروز ثبت شده اند.   

 

 

سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا ساعت ظهر امروز پنجشنبه با توجه به وزش بادهای شرقی بر روی دریای عمان و تنگه هرمز دریا مواج است.

 

در ساعت بعداز ظهر امروز (پنجشنبه) و فردا (جمعه) نیز با تغییر سمت باد و وزش بادهای جنوب غربی محدوده تنگه هرمز کمی مواج پیش بینی می‌شود.

 

رفت و آمد شناورها بویژه سبک و صیادی در مناطق یاد شده با احتیاط صورت گیرد.

 

  اوایل هفته آینده نیز شرایط دریا جهت رفت و آمدهای دریایی مساعد خواهد شد.

 

در این مدت در ساعت بعد از ظهر در ارتفاعات استان رشد ابر با احتمال رگبار تابستانه باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

 

سازمان هواشناسی اعلام کرد: توصیه می‌شود افراد از قرارگیری در مناطق مرتفع و کوهستانی خودداری کنند.

 

  از نظر دمایی نیز ظرف سه روز آینده روند افزایش نسبی دمای هوا در هرمزگان پیش بینی می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار