رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خبر داد
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: اعضای باندی که با روش اسکیمر، ۲۶ اطلاعات حساب بانکی را سرقت کرده بودند، در عملیات پلیس فتا استان دستگیر شدند
کد خبر: ۷۶۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 28 July 2019

 سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: در چند ماهه گذشته، چندین گزارش در خصوص برداشت‌های غیرمجاز از حساب چند شهروند اراکی به این پلیس اعلام شد و تیمی مجرب از کارشناسان پلیس، بررسی تخصصی موضوع را آغاز کردند.
آنقی اظهار کرد: در آغاز تحقیقات و با بررسی حساب‌های بانکی مالباختگان، مشخص شد که این سرقت‌های سایبری توسط یک باند حرفه‌ای و بدون باقی گذاشتن کوچک‌ترین ردی از آن‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان پیگیری‌ها و اقدامات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در شناسایی و دستگیری این باند گفت: با تلاش شبانه روزی و تخصصی صورت گرفته، سرانجام اعضای سه نفره این باند حرفه‌ای که در استان مرکزی و استان لرستان سکونت داشتند، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.

آنقی تصریح کرد: با توجه به اسناد و مدارکی در مراحل رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده به دست آمد، اعضای این  باند به سرقت اطلاعات شهروندان از طریق راه اندازی دستگاه اسکیمر در باجه ATM و کپی کارت‌های بانکی اعتراف کردند.

وی از شناسایی ۱۸ نفر از مالباختگان در مراحل رسیدگی به این پرونده خبر داد و افزود: متهمان در بازجویی‌های انجام شده به سرقت ۲۶ اطلاعات حسابی معترف شده اند و تا کنون درحدود ۹۲۰ میلیون ریال از وجوه سرقت شده به‌حساب شاکیان بازگشت داده‌شده است.

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با هشدار به کلیه شهروندان در ضرورت توجه به هشدار‌های پلیس در استفاده از تکنولوژی‌های نوین بر ضرورت تغییر دوره‌ای رمز حساب‌های کارت‌های بانکی تاکید کرد و گفت: تغییر رمز ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اقدام مجرمان سایبری است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده وضعیت غیرعادی و ظاهر دستگاه‌های خودپرداز لازم است عملیات بانکی را از طریق آن دستگاه انجام نداده و موارد مشکوک می‌توانند را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار