معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: شرکت کشت و صنعت کارون در خوزستان بدترین عملکرد را در تحویل شکر برای توزیع در بازار استان را دارد.
کد خبر: ۷۶۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵ 29 July 2019

رحمان ناصریان در ستاد تنظیم بازارخوزستان در سرسرای سازمان صنعت، معدن وتجارت استان  بیان کرد: شرکت کشت و صنعت کارون حواله های تحویل شکر را از سازمان صمت استان قبول نمی کند و برگشت می دهد و شکر را به عوامل بیرون از استان  می فروشد.

وی گفت: در حال حاضر این شرکت شکر را با هرکیلوگرم ۳۰ هزار ریال به استان قم می فروشد، این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم شکر به استان را هر کیلوگرم ۳۶ هزار ریال عرضه می کند و تاکنون موفق به خرید شکر از این شرکت نشده ایم.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: ۲ پرونده تخلف از این شرکت با رقم های ۲۲۰ میلیارد ریال و ۳۶۰ میلیارد ریال به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تحویل داده شده است اما این اداره کل مستندات این پرونده ها را برای رسیدگی کافی نمی داند.

وی گفت: با دادگستری استان نیز در خصوص پرونده های تخلف این شرکت صحبت کردیم.

ناصریان بیان کرد: در ۲ ماه گذشته موجودی شرکت کشت و صنعت کارون  ۱۷ هزار تن شکر بوده که بر اساس آخرین آمار اعلام شده موجودی این شرکت اکنون به هفت هزار تن رسیده و این به معنای خروج ۱۰ هزار تن شکر از این شرکت به خارج از استان است.

در ادامه این نشست معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه چهار گفت: از ابتدای امسال تا کنون از ۸۵ هزار تن شکری که شرکت غله انعقاد قرارداد و تامین شده است ۶ هزار و ۳۰۵ تن توزیع خانوار و ۶۲ هزار و ۵۹۵ تن نیز در بین صنایع و اصناف استان توزیع شده است.

مازیار حسینی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم باید سهمیه شکر برای این ایام به صورت جداگانه در نظر گرفته شود تا با کمبود شکر در این ایام مواجه نشویم.

وی گفت: در بندر امام خمینی (ره) استان کمترین رسوب کالاهای وارداتی را داریم و بالغ بر ۶۷.۵ کالاهای وارداتی از این بندر ترخیص می شود.

قیمت هر کیلوگرم شکر در ابتدای امسال و ایام ماه مبارک رمضان از ۳۵ هزار ریال به ۱۵۰ هزار ریال افزایش یافت که با توزیع شکر در چند ماه اخیر در سطح استان این رقم به هر کیلوگرم شکر ۴۳ هزار ریال کاهش یافته است.

صاحبان خودروهای وانت نیسان لاستیک دریافت نمی کنند

رییس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این نشست در خصوص توزیع لاستیک های نرخ دولتی بیان کرد: دریافت لاستیک با نرخ دولتی با داشتن کارت هوشمند امکان پذیر است و صاحبان خودروهای وانت نیسان به دلیل نداشتن کارت هوشمند امکان دریافت لاستیک با نرخ دولتی را ندارند.

بهرام جباری بیان کرد: با توجه به اینکه این خودروها در حمل و نقل محصولات کشاورزی بین شهرستان های استان نیز فعالیت دارند تامین لاستیک این خودروها مهم است.

وی گفت: لازم است که در ستاد تنظیم بازار استان مصوبه ای برای تامین لاستیک این خودروها بدون کارت هوشمند مصوب شود تا امکان دریافت لاستیک را داشته باشند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: خوزستان ، شکر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار