وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پیش‌تر اعلام شده بود مسیر هشتگرد-طالقان تا آخر تابستان به بهره‌برداری می‌رسد گفت: اما بعد از بازدید از مسیر دیدیم که بهره‌برداری از آن به صلاح نیست چون تمهیدات ایمنی در طراحی هندسی آن رعایت نشده است.
کد خبر: ۷۶۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 01 August 2019

محمد اسلامی در بازدید از پروژه هشتگرد به طالقان گفت: این پروژه 44 کیلومتری یکی از پروژه‌هایی است که علی‌رغم نیاز مبرم مردم به آن طولانی شده و زمان زیادی از شروع ساخت آن می‌گذرد.

اسلامی افزود: در آخرین مصاحبه درباره مسیر هشتگرد-طالقان  اعلام کردیم که مسیر تا آخر تابستان به بهره‌برداری می‌رسد ولی با مشاهدات امروز به این نتیجه رسیدیم که این کار به صلاح نیست چون متأسفانه تمهیدات ایمنی در طراحی هندسی آن انجام نشده و حتماً باید با توجه به کوهستانی و برف‌گیر بودن مسیر ایمن‌سازی انجام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دلیل در نظر نگرفتن تمهیدات ایمنی در این مسیر این بوده که در ابتدا این پروژه با فرض یک راه دسترسی روستایی شروع شده اما در طول سنوات گذشته این مفروضات با توجه به تقاضاهای جدید تغییر کرده است.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: هندسه راه اصلی و کیفیت آن منطبق با ضوابط استاندارد نیست و حتماً امروز یک کارگروه از مشاور، کارفرما و پیمانکار تشکیل خواهد شد تا برای ایمن‌سازی آن اقداماتی انجام شود و یک کار جهادی و ضربتی برای پایدارسازی آن صورت بگیرد تا با ریزش مواجه نشود.

وی ادامه داد: سیل فروردین ماه هم به این مسیر آسیب زده و رانش‌های سنگینی در این پروژه رخ داده بنابراین مسائل فنی و مهندسی راه باید دقیق بررسی شود تا راه جدید ایمن باشد و خیال مردم برای تردد در آن راحت باشد.

اسلامی تصریح کرد: این مسیر تأثیر زیادی در کاهش ترافیک مسیر کرج-قزوین خواهد داشت به همین دلیل برای ما اهمیت دارد و امیداوریم پیمانکار و تیم مشغول کار تحرک بیشتری داشته باشند تا پروژه قبل از اینکه زمان بیش‌تر از این بگذرد، تمام شود.

وی در ادامه با بیان این‌که پروژه‌های بالای 70 درصد پیشرفت محدودیتی برای تأمین اعتبار ندارد گفت: این پروژه هم مشکل اعتباری ندارد و مشکل اساسی آن کار فنی است که باید دقیق صورت بگیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار