رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جبهه مقاومت امروزه در لبنان، یمن، عراق و سوریه حرف اول و آخر را می زد، این مهم متاثر از انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۷۶۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 03 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سردار غلامرضا سلیمانی در ششمین سالگرد شهید مدافع حرم رضا کارگر برزی که در مسجد غدیریه شهرستان نظرآباد برگزار شد، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را شکل گیری الگوی مقاومت و صادر کردن آن به دیگر کشورها دانست.

وی با اشاره به قیام امام حسین (ع)، گفت: متاسفانه روحیه مقاومت در صدر اسلام رنگ باخت به طوری که برخی از مجاهدان امام حسین (ع) را تنها گذاشتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه مجاهدانی که امام را تنها گذاشتند کسانی بودند که سابقه جهاد داشتند، گفت: این اتفاق به دلیل دوری از فرهنگ مقاومت رخ داد.

سردار سلیمانی اضافه کرد: اگر روحیه فداکاری و جهاد میان اهالی کوفه بالا بود تاریخ تشییع تغییر می کرد.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه رزمندگان در طول سال های دفاع مقدس از خود رشادت های بی‌نظیری نشان دادند، گفت: رهبری فرمودند ملت ایران اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ایثارگری های دوران عاشورا را بازسازی کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری به جنگ هایی که تا پیش از این در لبنان رخ می داد، اشاره کرد و گفت: تا پیش از این وقتی جنگی میان رژیم صهیونیستی و اعراب در می گرفت، اعراب شکست می خوردند و اسراییل پیروز می شد، اما پس از شکست آنها مقابل حزب الله لبنان در جنگ سی و سه روزه دیگر پیروزی نصیب اسراییل نشد تا بتوانند جشن بگیرند.

سردار سلیمانی با اشاره به وضعیت یمن، گفت: مردم مظلوم یمن با الگوبرداری از روحیه مقاومت مقابل تجاوز وحشیانه دشمنان ایستادگی می کنند به طوری که ستون فقرات این جنگ در حال نابودی است.

وی به جنگ سوریه نیز اشاره کرد و گفت: در این کشور نیز شاهد جنگ در بسیاری از مناطق بودیم، داعش که توسط آمریکا و عربستان تجهیز می شد در سوریه اقدام به جنگ افروزی می کرد اما همگان دیدند که فرهنگ مقاومت آنها را شکست داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم ما از جمله شهید شهید کارگربرزی به میدان های جهاد رفتند و به شهادت رسیدند تا نگذارند دشمنان بر منطقه حاکم شوند، گفت: شهدای مدافع حرم در جوار حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسیدند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه زمانی که ۸۱ درصد سرزمین سوریه در دست داعشی ها بود، آمریکایی ها و ناتو نتوانستند کاری انجام دهند، گفت: زیرا آنها روحیه مقاومت و ایثارگری ندارند.

وی تاکید کرد: اگر امروزه دشمن بر ما فشار می آورد برای شکستن روحیه مقاومت و فداکاری ملت ایران اسلامی است، آنها ایرانی می خواهند که مقابل کودک کشی صهیونیست ها ساکت باشد و روحیه مقاومت را کنار بگذارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه جبهه مقاومت امروزه در لبنان، یمن، عراق و سوریه حرف اول و آخر را می زد، گفت: این مهم متاثر از انقلاب اسلامی ایران است.

سردار سلیمانی در بخش دیگری با بیان اینکه باید به خانواده های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم ببالیم، گفت: آنها به پیشرفت فرهنگ مقاومت کمک بزرگی کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه منافع ملی کشور در فرهنگ مقاومت خلاصه می شود، گفت: تمدن سازی اسلامی و دستیابی به موفقیت های بیشتر در همه حوزه ها از جمله حوزه های سیاسی و اقتصادی نیازمند داشتن روحیه مقاومت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین راه پیروزی بر فتنه های دشمنان را توسل به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: شکست های پی در پی آمریکا در منطقه به دلیل مقاومتی است که ما داریم.

سردار سلیمانی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه آل سعود نیز نتوانسته اند در منطقه به دستاورد خاصی برسد و سیاست های آنها یکی پس از دیگری با شکست مواجه شده، گفت: آل سعود از آمریکا پیروی می کند و همیشه با شکست مواجه می شود.

شهید رضا کارگربرزی از شهدای مدافع حرم استان البرز است که سال ۹۲ در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار