۷۲ واحد نیمه فعال یا غیرفعال در بخش‌های طیور، دام، صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی و شیلات استان تهران از ابتدای امسال در استان تهران فعال و زمینه اشتغال برای شماری از افراد نیز فراهم شده است.
کد خبر: ۷۶۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 05 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد:‌ به منظور افزایش تولید محصولات کشاورزی این واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال در سطح استان تهران فعال شده است و تا پایان امسال نیز تلاش می‌کنیم تعدادی دیگر از این واحدهای تولیدی فعال شوند.

مصطفی جلیلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت:‌ ۹ واحد طیور، ۲۲ واحد دام، ۳۷ واحد صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی و چهار واحد تولیدی در بخش شیلات که غیرفعال یا نیمه فعال بودند به همت دولت و بخش خصوصی در این استان وارد چرخه تولید محصولات شدند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: این واحدها توسط بخش خصوصی مشغول تولید محصولات در بخش های مختلف هستند که با این فعال‌سازی برای حدود ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

۱۱ پروژه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی

وی در ادامه از اجرایی شدن ۱۱ پروژه اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی استان تهران در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای سال ۹۸ خبر داد و توضیح داد: چنانچه اعتبارات مورد نیاز تامین شود با اتمام اجرای این پروژه ها برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر شغل مستقیم و پنج هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: از این پروژه ها سه پروژه مربوط به بخش امور دام، پنج پروژه مربوط به بخش باغبانی و زراعت، ۲ پروژه مربوط به شیلات و یک پروژه نیز مربوط به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است.

سالانه حدود ۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی با ارزشی افزون بر ۳۲۰ هزار میلیارد ریال تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار