سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از گسترش کشت‌های گلخانه‌ای به عنوان راهبرد ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید خبر داد.
کد خبر: ۷۶۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 05 August 2019

تابناکفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهدی همتی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: توسعه کشت در محیط‌های کنترل شده یکی از اصلی‌ترین راهبرد‌های ایجاد اشتغال پایدار، افزایش تولید و بهبود بهره وری است که وزارت جهاد کشاورزی آن را اتخاذ و عملیاتی کرده است.

او افزود: صنعت کشت‌های گلخانه‌ای با توجه به زنجیره بزرگی که از آغاز ساخت سازه تا فروش محصولات نهایی به خود اختصاص می‌دهد می‌تواند سهم بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح ملی و استانی در راستای تسهیل توسعه گلخانه ها، گفت: فعالیت‌هایی مثل گلخانه و صنایع تبدیلی و غذایی مشمول تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی نیست که امیدواریم این موضوع موجب تسریع در صدور پروانه تاسیس واحد‌های گلخانه‌ای و آغاز عملیات ساخت و ساز آن‌ها بشود.

همتی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به این اولویت سازمانی باید با تلاش مضاعف اقدامات آموزشی، ترویجی و تسهیل گری لازم را انجام داد، تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارشات، با اطلاع رسانی‌های انجام شده در سطح شهرستان قیروکارزین، در این حوزه شاهد استقبال قابل توجهی به طرح گلخانه‌های کوچک مقیاس هستیم که تا کنون ۱۴ مورد درخواست ثبت و بررسی شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از مراحل نهایی صدور مجوز تاسیس و آغاز عملیات ساخت دو طرح گلخانه بزرگ مقیاس با مساحت بیش از ۴۵ هزار متر مربع طی روز‌های آینده نیز خبر داد.

او در این جلسه به موضوع راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز پرداخت و با توضیح اینکه مقدمات طرح تصویب و تائید قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد با همکاری کلیه کارشناسان مجموعه و مساعدت بهره برداران بخش کشاورزی جلسات توجیهی این طرح نیز برگزار و فرآیند پذیره نویسی آغاز شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار