مدیرکل محیط زیست البرز گفت: بخش عمده‌ای از زباله‌های خشک استان قبل از انتقال به مرکز حلقه‌دره توسط زباله گردها جمع آوری می‌شود که این امر کاهش انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش را به دنبال دارد.
کد خبر: ۷۶۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 05 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فردین حکیمی اظهار کرد: مرکز دفن زباله حلقه دره کرج تنها مرکز دفن زباله البرز است که پسماند تمام شهرهای استان در آن دپو می‌شود.

وی ادامه داد: روزانه بین هزار و 500 تا هزار و700 تن زباله به این مرکز منتقل می‌شود که بخش عمده ای از آنها دفن و مابقی به کمپوست تبدیل می‌شود.

وی توضیح داد: پسماندهای دفن شده تولید شیرابه می‌کنند که این شیرابه‌ها به مرور زمان به لایه‌های مختلف زمین تفوذ کرده و این امر خطرات زیست محیطی زیادی مثل نفوذ این شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی را در پی دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: علاوه براین، بوی بد ناشی ازدپوی این زباله‌ها سال‌هاست باعث گلایه و نارضایتی شهروندان شده است.

مدیرکل محیط زیست البرز با گلایه از عدم مدیریت واحد پسماند در استان گفت: برای حل معضل مرکز حلقه دره نیاز به مدیریت واحد پسماند در استان داریم تا با تعامل و مشارکت میان بخشی طرح‌های موثری در این حوزه اجرایی شود.

حکیمی با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی برای ساماندهی وضعیت این مرکز توضیح داد: بارها سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های مختلف در این مجموعه اعلام آمادگی کرده اند ولی واقعیت این است این افراد در کنار حل مشکلات مردم به دنبال سود و منفعت مادی هم هستند و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از زباله‌های خشک استان قبل از انتقال به این مرکز توسط زباله گردها جمع آوری می‌شود، این امر کاهش انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش را به دنبال دارد.

این مسئول توضیح داد: امیدواریم با تعامل مدیریت شهری و مشارکت بخش خصوصی بعد از سال‌ها مشکل مرکز دفن زباله حلقه دره حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار