جاده ۴۵ کیلومتری اروندکنار به آبادان که روند چهاربانده شدن آن سالیان سال است همچنان ادامه دارد و هنوز به سرانجام نرسیده به کابوس مرگ برای مسافران و اهالی بخش اروندکنار تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۶۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 05 August 2019

مسیر ارتباطی آبادان به اروندکنار یک جاده مهم و راهبردی در منطقه است و روزانه شاهد حجم بالایی از تردد خودروهاست اما به دلیل عرض کم و نداشتن علایم هشدار دهنده در طول مسیر مرتب شاهد حوادث خونبار رانندگی است.

در آخرین حادثه رانندگی که در جاده اروندکنار - آبادان رخ داد برخورد ۲ دستگاه سواری در این جاده بود که به مرگ یک نفر و مصدوم شدن سه نفر منجر شد.

جاده اروندکنار - آبادان با وجود چهار بندر مهم صیادی و تجاری ، پایگاه های نظامی و انتظامی در شهرهای اروندکنار و چوئبده یکی از مهمترین محورهای ارتباطی جنوب خوزستان به شمار می رود. بیش از ۲۵ روستای بخش مرکزی و اروندکنار با جاده های آنتنی به جاده اروندکنار متصل می باشند که بر حجم تردد بر این جاده افزوده اند ضمن اینکه جاده مذکور در ایام نوروز و همزمان با آغاز سفرهای کاروان های راهیان نور روزانه شاهد تردد ده ها دستگاه اتوبوس به محل یادمان شهدای عملیات والفجر هشت در اروندکنار است.

به گزارش ایرنا با وجود حم بالای تردد از این مسیر روند چهاربانده شدن آن بیش از ۱۰ سال است آغاز شده ولی تاکنون فقط پنج کیلومتر از آن از سمت آبادان اجرا شده و عملیات اجرایی چهار بانده کردن هشت کیلومتر دیگر آن با کندی پیش می رود.

یکی از اهالی شهر مرزی اروندکنار که روزانه در مسیر اروندکنار به آبادان تردد می کند در خصوص حوادث ناشی از کم عرضی این جاده به خبرنگار ایرنا گفت:نداشتن شانه در بخشی از این مسیر بر تشدید حوادث در این جاده افزوده است.

احمد ریحانی گفت:کار چهاربانده کردن جاده اروندکنار چندین سال طول کشیده و این در حالی است که ماهیانه شاهد حوادث منجر به فوت در این مسیر هستیم.

وی گفت:در مواقعی از سال بخصوص در ایام نوروز و زمان حرکت کاروان های راهیان نور جاده اروندکنار با ترافیک سنگین مواجه است.

یک راننده خودرو نیز گفت:نقاط حادثه خیز و خطرناک در این جاده بسیار است و علاوه بر آن مسیر فاقد علائم هشدار دهنده بخصوص از دهستان منیوحی به اروندکنار است.

احمد جاسمی به وجود بیش از ۲۵ مسیر آنتنی روستائی به جاده آبادان - اروندکنار اشاره کرد و گفت:از آنجا که ایستگاهی برای توقف روستائیان در تقاطع های مسیر روستایی منتهی به جاده اروندکنار تعبیه نشده لذا هنگام سوار و پیاده شدن اهالی این روستاها حادثه رخ می دهد.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره گفت: برای تکمیل این جاده از طریق وزارت راه و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد اروند، پیگیری هایی انجام شده که امید می رود با جذب اعتبارات و انجام اقدمات مناسب، این جاده هر چه سریع تر تکمیل شود.

عامر کعبی افزود: به طور حتم با تکمیل فاز دوم این جاده به طول هشت کیلومتر، روند بهبود و چهاربانده شدن جاده سرعت بیشتری پیدا می کند.

وی به قول بیش از ۲۵ ساله وزارت راه برای چهاربانده کردن این جاده اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در این جاده بارها شاهد تصادف و حوادث دلخراشی بودیم که امید می رود با اختصاص اعتبارات ملی، کار تکمیل این جاده در اولویت قرار گیرد.

یکی دیگر از نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تکمیل طرح تعریض و چهار بانده کردن جاده آبادان - اروندکنار از محل اعتبارات ملی بودجه در نظر گرفته شده است.

جلیل مختار اظهارداشت: ۳۵ کیلومتر از مسیر ۴۵ کیلومتری آبادان - اروندکنار نیاز به تعریض دارد که اعتبار این طرح در آبان ماه سال گذشته در بودجه کشور مصوب شد و مقرر گردید این اعتبار در بودجه سال ۹۸ الحاق شود.

وی افزود: این محور بعد از جنگ تحمیلی به دلیل نداشتن ردیف ملی در بودجه کشور، تعریض نشد ولی از سال گذشته با اخذ ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه و تصویب در مجلس شورای اسلامی اعتبار مورد نیاز آن مصوب گردید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: این اعتبار از محل منابع تملک دارایی سرمایه ای تحت عنوان نوار ساحلی جنوب کشور مصوب شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آبادان در این باره اظهار داشت: با توجه به حجم بالای تردد در این مسیر و حرکت کاروان‌های راهیان نور تکمیل سریع آن در دستور کار قرار دارد.

احمد ایجادی گفت: برای اجرای هشت کیلومتر از طرح ۲بانده کردن جاده اروندکنار به آبادان اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و اجرای این بخش از طرح هم اکنون در حال اجراست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار