رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل در استان البرز گفت: احداث پارکینگ می تواند تا حدودی از ترافیک در خیابان های اصلی شهر کرج که حاصل از پارک خودروها در حاشیه خیابان هاست بکاهد.
کد خبر: ۷۶۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 07 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ بهزاد جمال پور صوفی با بیان اینکه این اتحادیه بر عملکرد 35 رسته شغلی نظارت می کند که یکی از آن ها پارکینگ ها هستند، گفت: عدم وجود پارکینگ به اندازه کافی در خیابان های اصلی و پرتردد به یک معضل جدی در سطح شهر تبدیل شده است که روز به روز بر حجم این ترافیک و مشکل افزوده می شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل در استان البرز افزود: مشکل اصلی و در واقع مهمترین معضل این است که نظارت بر عملکرد پارکینگ های شهر بر عهده یک سازمان و ارگان نیست به همین دلیل در نقاط مختلف شهر سوء استفاده هایی در این زمینه صورت می گیرد و هر کس به بهانه درآمدزایی و کارآفرینی زمین های بلااستفاده را به مکانی برای خودروهای شهروندان تبدیل می کند و مردم هم متوجه نمی شوند این پارکینگ متعلق به کجاست؟

جمال پور صوفی اظهار کرد: براساس قانون نظام صنفی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده، هر جا فردی فعالیت اقتصادی را آغاز می کند باید از اتحادیه مربوطه مجوز و تعرفه بگیرد و سازمان مجوز دهنده نیز بر فعالیت آن نظارت داشته باشد که این امر از عهده ما خارج است زیرا برخی از آن ها مجوز خود را از این اتحادیه اخذ نکرده اند.

وی با بیان اینکه نارضایتی در زمینه قالب فعالیت پارکینگ ها بسیار زیاد است اذعان کرد: در مورد پارکینگ هایی که مجوز فعالیت خود را از این اتحادیه اخذ کرده اند تخلفی گزارش نمی شود اما ناهماهنگی در شهر مبنی بر چند متولی بودن پارکینگ ها جالب نیست.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل در استان البرز مطرح کرد: 34 پارکینگ در سطح شهر کرج فعالیت می کنند که دارای مجوز قانونی هستند و 22 واحد نیز اقدام به تشکیل پرونده کرده اند اما به دلیل عدم تکمیل مدارک، هنوز موفق به دریافت پروانه کسب نشده اند. برای سه مورد نیز جواز یکساله صادر شده است.

جمال پور صوفی مطرح کرد: پارکینگ ها در واقع از نظر اتحادیه بر دو نوع مسقف و غیر مسقف و پارکینگ های مسقف نیز به دو نوع عادی و ویژه تقسیم می شوند. برای پارکینگ های ویژه 14 آیتم مشخص شده که در صورت رعایت آن ها، موفق به اخذ مجوز می شوند و تعرفه آن ها نیز بر اساس خدماتی که ارائه می دهند متفاوت است.

تشویق سرمایه گذاران به ساخت پارکینگ های امن در سطح شهر

وی عنوان کرد: پس از وقوع حادثه پلاسکو بر هوشیاری این اتحادیه افزوده شد و طی نامه نگاری هایی که با سازمان آتش نشانی صورت گرفت، از اهرم تشویق برای سوق دادن پارکینگ ها به سمت و سوی استفاده از بیمه های مسؤولیت و آتش سوزی استفاده شد تا مردم در رفاه بیشتری باشند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل در استان البرز توضیح داد: پارکینگ های سطح شهر انواع مختلفی دارند که هر کدام توسط سازمان و ارگان خاصی مدیریت می شوند؛ یکی از آن ها پارکینگ هایی هستند که زیر هایپرها وجود دارند، این واحدها دارای درب ورود و خروج، نمازخانه، سرویس بهداشتی، دوربین مدار بسته، بیمه حوادث و مسؤولیت هستند.

جمال پور صوفی ادامه داد: همچنین حضور نگهبان برای هر طبقه و استفاده از کارت خوان جهت ورودی به جای صدور قبض برای آن ها الزامی است و در صورت رعایت تمامی این موارد می توانند موفق به اخذ مجوز پارکینگ ویژه شوند که تعرفه های آن نیز با بقیه متفاوت است.

به گفته وی، عده ای سرمایه گذار خصوصی نیز هستند که معتقدند شهر بیش از پاساژ و مراکز خرید، نیاز به احداث پارکینگ دارد که در صورت حمایت مسؤولین از اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل که نظارت بر پارکینگ ها را نیز بر عهده دارد به سرعت و ظرف مدت کوتاهی مشکل ترافیک شهر برطرف می شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل در استان البرز تصریح کرد: راهکاری که برای رفع معضل ترافیک شهری به نظر می رسد، تشویق سرمایه داران به ساخت پارکینگ های مجهز و ایمن است که باید از نظر تعرفه، عوارض صنفی و شهرداری از احداث کنندگان حمایت شود تا این تشویق موجب ادامه فعالیت آن ها و در نتیجه رفع معضل ترافیک شود.

جمال پور صوفی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تشویق سرمایه گذار به احداث پارکینگ های طبقاتی و نظارت دقیق بر نحوه فعالیت آن ها، شهروندان نیز رغبت بیشتری به استفاده از پارکینگ نشان می دهند و در نتیجه از پارک خودرو در محل های حمل با جرثقیل و جریمه شدن، کاسته شده و با پرداخت هزینه ای کمتر امنیت اتومبیل خود را نیز تأمین می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار