نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دغدغه خبرنگاران برای بیمه و نداشتن امنیت شغلی، فراکسیون زنان هفته آینده میزبان محمد شریعتمداری وزیر کار و امور اجتماعی به منظور پی گیری مطالبات خبرنگاران در موارد یاد شده است.
کد خبر: ۷۷۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹ 13 August 2019

به گزارش تابناک تهران، فریده اولاد قباد در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان پردیس که به میزبانی فرمانداری و شرکت عمران که با حضور مهرشاد کاظمی معاون فرهنگی اداره کل ارشاد، برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار و  تبریک فرا رسیدن عید قربان اظهار داشت: خبرنگاران دیدبانان شفافیت و صداقت و سلامت فکری جامعه هستند و ما این سلامت و امنیت را مرهون تلاش آنها هستم.

وی  با بیان اینکه دغدغه های خبرنگاران برای ما حائز اهمیت هستند، اظهار داشت: در پی نشستی که با ناهید حیدری مدیرکل تامین اجتماعی غرب کشور داشتیم، تصمیمات خوبی در راستای تامین امنیت شغلی خبرنگاران در کل کشور گرفته شد که پس از تصویب نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

آگهی‌های دولتی ساماندهی می‌شوند

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای رسانه اظهار داشت: به منظور شفاف سازی و تمرکز زدایی، از این پس آگهی های دولتی از طریق سایت به نشریات متقاضی واگذار می شود.

مهرشاد کاظمی گفت: کار ثبت آگهی ها در بسیاری از شهرستان ها از طریق سایت انجام می شود در حال حاضر سایت تهران مراحل آزمایشی خود را می گذراند و از چند روز آینده تمامی آگهی ها  از طریق سایت به متقاضیان واگذار می شود.

وی با اشاره به تعداد نشریات فعال در استان تهران خاطر نشان کرد: در استان تهران ۹۶ رسانه فعال داریم که سهم شهرهای شرق استان ۱۷ رسانه اعلام شده است و در شهرستان پردیس با توجه به جدید التاسیس بودن آن ۵ سهیمه اعلام شده  که نسبت به بسیاری از شهرهای استان تهران سهمیه قابل توجهی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و راشاد اسلامی اظهار داشت: از سال گذشته توسعه مطبوعات محلی را در دستور کار خود قرار دادیم.

کاظمی گفت:  خبرنگارانی که نام آنها در سامانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی e.rasaneh   ثبت نام کرده باشند،  عضویت آنها در خانه مطبوعات و پرداخت بیمه به نام خبرنگار ملاک های اصلی ما برای به رسمیت شناختن خبرنگران است.

کانال های غیر رسمی شبکه مجازی شناسایی بشوند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار با تاکید بر شناسایی کانال های غیر رسمی اظهار داشت: شناسایی و شناسنامه دار شدن  این کانال ها به معنی تایید ما نیست، این کانال ها از نظر ما دارای هویت ندارند و شناسنامه دار شدن آنها فقط به منظور شناسایی و پایش عملکرد آنها است.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران عنوان کرد: برخی از افراد فاقد صلاحیت وارد فضای رسانه ای شدند و نقش تخریب کنندگی دارند، پایش این  افراد توسط ارشاد و در حوزه قضایی از رشد قارچ گونه آنها در فضای مجازی جلوگیری می کند.

بابایی گفت: بسیاری از افراد  در فضای  مجازی هستند که با تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری برای تحقق رسالت ارزشمند خود در میدان آتش به اختیار عمل می کنند که قدردان زحمات آنها هستیم.

بابایی با تاکید بر حفظ اعتماد عمومی خاطر نشان کرد:  سرمایه اصیل این نظام اعتماد عمومی است ما از رسانه های رسمی به ویژه مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد درخواست و انتظار داریم که  موضوع مهم فضای مجازی را با جدیت در حوزه پایش، آمایش و پالایش مورد بررسی قرار بدهند  چرا که به عنوان متولیان امر می توانند در حوزه شناسایی کانال های غیر رسمی وارد بشود.   

خبرنگاران شهرستان پردیس خانه دار می شوند

فرماندار شهرستان پردیس در نشست تجلیل از خبرنگاران شهرستان پردیس  ضمن تبریک روز خبرنگار و عید قربان اظهار داشت: خبرنگاران این شهرستان باتشکیل تعاونی برای خانه دار شدن اقدام کنند.

عبدالعظیم رضایی گفت: با مساعدت حبیب اله طاهر خانی معاون وزیر راه و سید مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس مقررشد پس از تشکیل تعاونی از طریق طرح  جدید اقدام ملی به خانه دار شدن خبرنگاران و سایر نیازمندان مسکن کمک کنیم.

بزرگترین فرهنگسرای شرق استان تهران در پردیس احداث می شود

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ضمن تقدیر از زحمات خبرنگاران و تبریک روز خبرنگار در این نشست اظهار داشت: ساخت فرهنگسرا یکی از مهم ترین نیازهای شهرستان تازه تاسیس پردیس است.

سید مهدی هدایت گفت:  مجوز ساخت فرهنگسرایی در خور و شان شمال شرق استان تهران و ساختمان اداری به منظور ساماندهی ادارات این شهرستان از  محل درآمدهای شرکت عمران از حبیب اله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی صادر شده و ساخت فرهنگسرا پس از طی مراحل اداری و تامین بودجه مورد نیاز به زودی اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام مجید عبدالهی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس ضمن تبریک روز خبرنگار و اعیاد پیش رو اظهار داشت:در حال حاضر ۱۶ نماینده نشریه و پایگاه در این شهرستان فعالیت می کنند و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست و انتظار حمایت از پایگاه‌ها  ونشریات محلی فعال را داریم.

گفتنی است در این مراسم حسن بابایی معاون سیاسی فرماندار، رضا خدادادی بخشدار بومهن، محسن قاصدی بخشدار جاجرود حضور داشتند و در پایان مراسم از خبرنگاران حاضر در نشست تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار