کد خبر: ۷۷۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 13 August 2019

تابناک / نماینده مردم رودسر در مجلس گفت: سه روستای گیلان دچار رانش زمین هستند و مکان جدیدی برای آنها در نظر گرفته نشده و مردم نمی‌دانند باید جابجا شوند و یا در خانه‌هایشان که در معرض رانش زمین است، بمانند.

 

بلاتکلیفی مردم 3 روستای در معرض رانش زمین در گیلان

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت مردم مناطق سیل‌زده حوزه انتخابیه خود گفت: در رابطه با ایجاد سیل‌بند در مسیر رودخانه در مناطقی ساخت سیل‌بند شروع شده اما در مناطقی هنوز اقدامی صورت نگرفته است. همچنین در بحث بازسازی پل‌های تخریب‌شده، بازسازی برخی پل‌ها برعهده بنیاد مسکن گذاشته شده که این بنیاد عملا در این زمینه اقدامی را صورت نداده است.

وی افزود: در بحث پرداخت خسارت به کشاورزان با گذشت نزدیک به 5 سال از سیلاب‌های ابتدای سال هنوز هیچ مبلغی تحت عنوان جبران خسارات سیل به کشاورزان حوزه انتخابیه بنده پرداخت نشده است.

عباسی اظهار داشت: در ارتباط با واحدهای مسکونی و جبران خسارات وارده به آنها با وجود ارزیابی‌های انجام‌شده هنوز خسارتی به خانواده‌ها پرداخت نشده و در مواردی هم که بنا بوده زمین در اختیار خانواده‌ها برای ساخت منزل قرار بگیرد، هنوز زمینی برایشان مشخص و در اختیارشان قرار نگرفته است.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در ارتباط با روستاهایی هم که دچار رانش زمین شده و در معرض رانش زمین هستند هیچ اقدامی برای جابجایی روستا انجام نشده و مردم در این روستاها (لی‌لیم، تابستان‌نشین و آزارکی) در بلاتکلیفی به سر می‌برند که آیا زمین جایگزین برایشان در نظر گرفته شده و باید بروند و یا اینکه در خانه‌هایشان که در معرض رانش زمین است بمانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار