حجت السلام رستمی دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر شهرستان خوی گفت: اگر پیام غدیر خم به درستی به جوانان انتقال داده شود بی شک دشمنان دراهدافشان شکست خواهند خورد.
کد خبر: ۷۷۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 13 August 2019

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوي محمد رستمی دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر شهرستان خوی در گفتگو با خبرنگاران گفت : دشمنان پس از انقلاب اسلامی با حربه های مختلف سعی در تضعیف عقاید مذهبی مردم داشته اند. و همین رویدادهای تاریخی است که اگر به درستی به جوانان انتقال داده شود بی شک دشمنان در اهدافشان شکست خواهند خورد.

حجت السلام رستمی تاکید کرد: بازسازی غدیر خم در راستای غدیرشناسی و تبیین جایگاه این واقعه بزرگ در بین جوانان کاری ارزشمند است.

وی افزود :شناساندن و معرفی سیره نبوی و ائمه معصومین و تلاش در گسترش معارف الهی و همچنین الگو سازی واقعه غدیر و ولایت پذیری در بین مردم از مهمترین اهداف بازسازی واقعه غدیر است.

رستمی زبان هنر را از مهمتریت روش ها برای انتقال فرهنگ و سبک زندگی بیان کرد و افزود: سمعی و بصری کردن واقعه غدیرخم برای جذابیت بیشتر و انتقال سریعتر پیام غدیرخم برای نسل های امروزی، یکی از ابزارهای مفید انتقال امروزی است چرا که هنر می تواند هر پیامی را در ذهن مخاطب ماندگار سازد و برای انتقال پیام غدیرخم هم می توان از هنر نمایش ، ادبیات ، شعر، قرآنی ، فیلم، سریال تئاتر و... بهره برد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی همچنین گفت : با عنایت به اینکه بنیاد بین المللی غدیر با پشتیبانی سپاه و ساير ادارات و نهادهاي شهرستان برنامه ها را اجرا می کند ، امیدواریم که تمامی دستگاه ها و مسئولین امر که در یک حکومت دینی انجام وظیفه می کنند به رویدادهای تاریخی و مذهبی ارزش قائل شده و سعی نمایند پایه کار باشند.

دبیراجرایی بنیاد بین المللی غدیر شهرستان خوی در باره برنامه های دهه ولایت و امامت در شهرستان اظهار داشت : ۲۳ عنوان در قالب ۱۰۰ برنامه در دهه ولایت و امامت برگزار می شود.

حجت الاسلام رستمی مراسم عمامه گذاری طلاب در شب غدیر در حسینیه شیخ نوایی، نورافشانی شب عید غدیر در پارک ملت، جشن های محله محور توسط حوزه های محلات و هیئت امنای مساجد ، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان سادات ، برگزاری محافل انس با قرآن در امام زاده سید بهلول، تشکیل حلقه های صالحین و بیان اهمیت واقعه غدیر و غدیر شناسی ، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام ولایت، همایش زنان مدافع حریم ولایت ، برپایی ایستگاه های صلواتی ، اعزام اکیپ های پزشکی و جهادی به مناطق محروم ، همایش میثاق با ولایت در سطح نیروهای مسلح و اهداء جهازيه به نوعروسان نيازمند را از جمله برنامه های دهه ولایت عنوان کرد.

رستمی با اشاره به سنت دستگیری از بی بضاعتان گفت : کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه با همکاری سایر موسسات خیریه اطعام نیازمندان را در طول دهه امامت و ولایت را برعهده خواهند داشت.

دبیراجرایی بنیاد بین المللی غدیر شهرستان خوی با اشاره به همایش پیاده روی اهالی فیرورق تا روستای زاویه حسن خان این شهرستان افزود : بازسازی واقعه غدیر خم همزمان با صبح عید سعید غدیر خم در روستای زاویه حسن خان برگزار می شود.

حجت الاسلام رستمی در پایان سخنان خود از خانواده ها ، مخصوصا از جوانان عاشق امیرمومنان علی ( ع )خواست که جهت بهره گیری از پیام معنوی غدیر خم در آن مراسم حضور یابند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار