عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فرار مالیاتی در کشور بیداد می‌کند و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رانت پنهان در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۷۷۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 15 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ محمود بهمنی در همایش تجلیل از مدیران تلاشگر استان البرز اظهار کرد: نمی‌توان از این واقعیت فرار کرد که زمینه فساد در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب قاچاق در کشور توضیح داد: هم اکنون ۱۰ میلیارد دلار قاچاق در کشور وجود دارد. با ۷۰۴ میلیارد دلار ذخایر معدنی و داشتن هفدهمین اقتصاد دنیا نباید وضعمان این طور باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در زمان حضور بنده در بانک مرکزی آمارهای تورمی را ما تولید می‌کردیم چرا که ابزارهای بیشتری وجود داشت‌. مدتی است که  آمارهای تورمی دقیق اعلام نشده و باید این آمار از سوی مرکز آمار ایران اعلام شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه علت اصلی وضع موجود عدم مدیریت مناسب در حوزه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: امروز هر کسی جای خود ننشسته و مدیریت منابع اعم از انسانی و مالی به درستی انجام نمی‌شود.

بهمنی در ادامه بر ضرورت کنترل منابع انسانی و مالی و هدایت و نظارت بر مصرف تاکید کرد و گفت: حمایت‌های خاصی باید از تولید شود که متاسفانه صورت نمی‌گیرد. کمبود نقدینگی یکی از مشکلات ما در بخش تولید است، نقدینگی اگر برای تولید به صورت کنترل شده و نظارت شده هدایت شود افزایش ظرفیت‌ها را به دنبال دارد و این افزایش منجر به ارتقای تولید و کاهش قیمت‌ها و هزینه‌های تولید می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که ما امروز داریم این است که نقدینگی ما به صورت کنترل نشده و رها شده روانه بازار‌ها شده و منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود.

بهمنی همچنین از افزایش سود تسهیلات واحد‌های تولیدی انتقاد کرد و گفت: سود‌های ۲۰ درصدی تسهیلات واحد‌های تولیدی جواب نمی‌دهد. ۶۰ درصد کارخانجات در کشور با ظرفیت ۴۰ تا ۶۰ درصدی کار می‌کنند و ظرفیت‌های خالی دارند و لازم است با سرمایه گذاری‌های جدید این‌ها را حمایت کنیم.

وی توضیح داد: در درجه اول باید به واحد‌های تولیدی موجود توجه کنیم تا بتوانیم گام‌های مناسبی به سمت رونق اقتصادی برداریم. ما نفت را به عنوان درآمد تلقی کرده ایم در حالی که دارایی و ثروت است و ما آن را می‌فروشیم. ۷۰ درصد اقتصاد ما دولتی است چه انتظاری می‌توان از این اقتصاد داشته باشیم؟!

بهمنی اظهار کرد: باید اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کنیم نه این که با آن رقابت کنیم تا ببینیم این بخش چگونه می‌تواند تحریم‌ها را دور زده و آن را مدیریت کند.

بهمنی تاکید کرد: باید به ثبات اقتصادی برسیم، تولید کننده امروز نمی‌داند اگر کالایی بفروشد فردا قیمت کالا چقدر افزایش دارد. فضای کسب و کار باید تنظیم شود و آن را باید آماده کنیم نه این که آلوده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار