حجت‎الاسلام والمسلمین قاسم پور دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم اظهار کرد: چند شیاد طی برنامه ریزی برای سرقت از بانک صادرت منجیل آباد منزل رئیس بانک را در شهریار شناسایی می‌کنند.
کد خبر: ۷۷۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 15 August 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت‎الاسلام والمسلمین قاسم پور ادامه داد: ۳ نفر از متهمان که یکی از آن‌ها لباس نیروی انتظامی به تن داشته است صبح روز ۱۳ مردادماه خودرو رئیس بانک را در مسیر متوقف نموده و با اسلحه پلاستیکی اقدام به گروگانگیری می‌کنند و کلید بانک را از وی می‌ربایند، سپس با خودرو رئیس بانک به سمت بانک حرکت می‌کنند.
  وی اضافه کرد: متهمان بانک راشناسایی کرده و از قبل می‌دانستند که این شعبه فقط یک کارمند دارد؛ وارد بانک می‌شوند و کارمند بانک را متقاعد می‌کنند که رئیس بانک به دلیل تخلفات در بازداشت است و ما مامور حراست برای برررسی تخلفات هستیم.
 وی ادامه داد: با توجه به گفته‌های متهمان، کارمند با دیدن خودرو رئیس بانک و کلید بانک در دست آنها؛ یقین حاصل می‌کند و رمز ورود به سیستم را به یکی از سارقان که به کار‌های بانکی آشنایی داشته می‌دهد و پس آن متهم وارد سیستم می‌شود و مبلغ ۱۲۲ میلیارد تومان را به حساب یکی از همدستانشان در بانک صادرات شعبه صادقیه تهران انتقال می‌دهد.
 حجت الاسلام والمسلمین قاسم پور گفت: متهمان سپس درخواست کلید گاوصندوق برای بررسی اسناد و مدارک را می‌کنند و با برداشتن ۳۹ میلیون تومان پول نقد دست و پای کارمند را بسته و متواری می‌شوند.
 وی تصریح کرد: کارمند بانک به هر طریقی بوده خود را از بند خلاص می‌کند و به محض اینکه متوجه انتقال ۱۲۲ میلیارد تومان به حساب فرد دیگری می‌شود آن حساب را مسدود و به شعبه بانک صادرات صادقیه موضوع را اطلاع می‌دهد و با ردیابی صورت گرفته فردی که حساب به نامش بوده دستگیر می‎شود.
 دادستان رباط کریم ادامه داد: در همان روز سرقت گروگانگیران ساعت ۱۲ ظهر رئیس بانک را در صندوق یک وانت در هشتگرد  آزاد می‌کنند و در همین رابطه با تلاش ماموران و عملیات شبانه روزی پلیس دو متهمی که وی را تحت نظر داشته و گروگان گرفته بودند نیز دستگیر می‌شوند.
 دادستان رباط کریم افزود: این متهمان قصد داشتند با هماهنگی باندی دیگر پول‌ها را به صرافی برده و تبدیل به طلا کنند و در نهایت از کشور خارج شوند که با هوشیاری ماموران و پلیس غرب کشور ، پلیس ملارد، کرج و رباط کریم؛ متهمان در انجام این عملیات ناکام ماندند.
 حجت الاسلام والسلمین قاسم پور در پایان خاطرنشان کرد: در این پرونده ۷ نفر بازداشت و ۱۲۲ میلیارد تومان مسدود و توقیف شد و ۲۲ میلیون تومان پول نقد نیز به بانک برگردانده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار