فرماندار چرداول؛
فرماندار چرداول با اشاره به تصویب ۳۸ مصوبه در سفر استاندار ایلام به این شهرستان گفت: از این تعداد تاکنون ۳۶ مصوبه معادل ۹۰ درصد طرح ها در مراحل اجرایی شدن قرار دارند.
کد خبر: ۷۷۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 17 August 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛مراد یگانه اظهار داشت: استاندار سال گذشته ۲ سفر به شهرستان چرداول و بخش هلیلان داشتند که ماحصل این دو سفر ۳۸ مصوبه در حوزه های مختلف راه شهری و روستایی، آب شرب و کشاورزی، مسکن، دامداری ، صدا و سیما، سد، سوخت، گازرسانی، پل سازی، خانه بهداشت، پمپاژ آب و ..‌. بوده است.

وی اضافه کرد: ساماندهی ورودی شهر سرابله بعنوان مرکز شهرستان از خواسته های مردم بود که سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال اعتبار و همچنین در سال جاری نیز ۲۵ میلیارد ریال دیگر به آن اختصاص یافت و هم اکنون بیش از ۴۵ درصد رشد فیزیکی دارد.

فرماندار چرداول یادآور شد: تسریع در احداث راه های شهرستان از اولویت منطقه است و در همین راستا راه پیامن به چنار به طول ۱۳ کیلومتر و جاده بانکول - سرابله از دیگر مصوبات سفر استاندار بود که سال گذشته ۱۷ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان به این طرح اختصاص یافت و امسال نیز ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص پیدا کرده که قطعه اول جاده پیامن تا چنار ۲۰ درصد و قطعه دوم نیز ۴۰ درصد رشد فیزیکی دارد.

یگانه تاکید کرد: جاده سرابله - آسمان آباد با اعتبار پنج میلیارد ریال مطالعات آن انجام شده و ضمن تخصیص هفت میلیارد ریال در سال ۹۸ و شناسایی یک نقطه حادثه خیز جهت رفتن به مناقصه آماده شده است.

وی همچنین از تکمیل ۱۰۰ درصدی جاده شاران به میدر به طول ۹ کیلومتر و اعتبار ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

فرماندار چرداول به زلزله سال ۹۶ و خساراتی که به شهرستان وارد کرد پرداخت و گفت: تمام خسارات دیدگان این زلزله جهت بازسازی منازل به بانک های عامل معرفی و ۹۵ درصدتعهدات اجرایی شده است.

وی از نصب چهار دستگاه BTS در مناطق محروم این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در بخش زاگرس و دهستان زردلان این دستگاه ها نصب شده و در مناطق تپه شهدا سرابله، مله مازگ نیز در دست اقدام است.

فرماندار چرداول اظهار داشت: احداث شبکه آبیاری یک هزار و ۲۰۰ هکتاری اراضی کهره - داجیوند از دیگر پروژه های در دست اجراست که برای این پروژه بزرگ ملی ۱۰ میلیارد ریال طی سال جاری اعتبار در نظر گرفته شده که فاز اول ایستگاه پمپاژ از رشد فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار و نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای تکمیل نهایی است، ضمن اینکه فاز دوم آن به گستره یک هزار و ۶۰۰ هکتار هم اکنون ۶۰ درصد رشد فیزیکی دارد و اتمام آن به ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

یگانه یکی از خواسته های چندین ساله مردم شهرستان چرداول را احداث سد چناره ذکر کرد و افزود: سد چناره تحولی شگرف در حوزه کشاورزی و اشتغال این منطقه بوجود می آورد که پس از سال ها انتظار در سفر آبانماه ریاست محترم جمهوری به ایلام کلنگ ساخت آن به زمین زده خواهد شد.

وی یادآور شد: عنوان سد چناره باید به سد مخزنی تغییر نام داده و همچنین اصلاح ماده ۲۳ اخذ مجوز سیستم انحرافی تغییر کند.

یگانه همچنین از تخصیص ۲۱ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای آغاز پروژه سد چناره خبر داد.

رایزنی با فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب برای حفر چاه آب شرب داجیوند ، مطالعه‌ و اجرای ۱۱ کیلومتر از جاده سرابله به شباب و اجرای مابقی جاده بعد از تملک ها و رعایت حریم، پاکسازی و تجهیز پارک جنگلی باغله با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و افتتاح آن در هفته دولت از دیگر طرح های سفر استاندار ایلام به چرداول بود که در سخنان یگانه به آن اشاره شد.

فرماندار چرداول رفع محرومیت و توازن در ارائه خدمات عمومی به تمام مناطق بویژه بخش های محروم و کمتر توسعه یافته را هدف دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: در این راستا استاندار در سفر به هلیلان ۲۳ مصوبه برای شناسایی و اختصاص اعتبارات و مصوبات در این منطقه داشتند.

حفر چاه یدک روستاهای خورده چشمه و سامان با اعتبار چهار میلیارد ریال و رشد فیزیکی ۵۰ درصد، برگزاری جلسه و رفع مشکل چاه آب شرب داجیوند، تامین سوخت مدارس، تخصیص ۲۳ میلیارد ریال برای افتتاح طزح های گازرسانی و افتتاح انها در هفته دولت و آغاز عملیات گازرسانی به ۲۳ روستای دیگر هلیلان و عبور لوله گاز به طول یک کیلومتر از روستای شیراوند از مصوبات این سفر بود که فرماندار شهرستان چرداول به آن ها اشاره کرد.

یگانه یادآور شد: آسفالت جاده کهره به توحید با اعتبار پنج میلیارد ریال به اتمام رسیده، آسفالت جاده پیازآباد به توحید با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال ۴۰ درصد پیشرفت دارد، تکمیل پل جزمان هلیلان با تخصیص ۹۵ میلیارد ریال در سال های ۹۷ و ۹۸ که هم اکنون از رشد فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است، تخصیص ۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل مراکز بهداشت توحید و پیازآباد که مرکز توحید هفته دولت و مرکز پیاز آباد در دهه فجر امسال افتتاح می شوند.

جذب بهورز برای خانه بهداشت زردلان، تسطیح زمین فوریت های پزشکی، ارتقاء و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی کهره، نصب ۲ دستگاه بی تی اس، سرویس و راه اندازی ایستگاه پمپاژ میدر که آماده بهره برداری و ایستگاه پیامن در دست اقدام است، و لایروبی ایستگاه پمپاژ پیازآباد، تامین آبگرمکن خورشیدی، تعیین طرح های اقتصادی بی نام، اشتغال روستایی و عشایری از محل سامانه کارا و معرفی متقاضیان اشتغال روستایی به بانک سینا و پست بانک، طرح های بنیاد برکت با اشتغالزایی ۳۵۰ نفر، تامین سه هزار و ۱۰۰ بسته حمایتی برای دانش آموزان و دیجیتال سازی سه ایستگاه تلویزیونی بخش هلیلان برای ۲۵ روستا از دیگر مصوبات سفر استاندار ایلام به چرداول بود که بنا بر سخنان یگانه اجرایی شده است.

فرماندار چرداول تاکید کرد: از مجموع مصوبات سفر استاندار ایلام به چرداول و هلیلان فقط ۲ مصوبه بدلیل معارض محلی اجرا نشده که تلاش ها برای رفع این مشکل و حصول نتیجه ادامه دارد.

شهرستان ۷۰ هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای ۱۴۲ روستا، چهار بخشداری و پنج شهر است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار