مدیرعامل بیمارستان مریم در گردهمایی نمایندگان جامعه پزشکی کرج از عدم تناسب تعرفه خدمات پزشکی در کشور ایران نسبت به دیگر کشورهای جهان گلایه کرد.
کد خبر: ۷۷۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱ 17 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر صلاح الدین دلشاد گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز رنج جامعه پزشکان را خیلی خوب لمس کرده است. پزشکان ایران به خاطر مردم همواره کمترین تعرفه را دریافت کرده اند . تعرفه یک متخصص در کشور ما امروز 3 دلار است در حالیکه در بنگلادش 25 دلار، در آفریقا حداقل تعرفه پزشکی 50 دلار، در پاکستان 100 دلار، دوبی 120 تا 150 دلار، ترکیه 80 تا 100 دلار و در اروپا 300 دلار است.

دلشاد گفت: این نشان می دهد یگانه گروهی که همواره با مردم همراهی کرده اند پزشکان بوده اند. کدام فروشنده اتومبیل یا اغذیه فروش اینکار را کرده است؟ همواره به ما توصیه شده است مردم توان مالی ندارند از آنها هزینه زیاد نگیریم.این درحالی است که در فقیر ترین کشور دنیا بنگلادش، که پزشکان 25 دلار برای ویزیت دریافت می کنند.

 وی افزود: حیف است 40 سال پس از انقلاب، پزشکان رنجنامه بنویسند. درحالیکه این پزشکان پا به پای همه رزمندگان در جبهه ها حضور داشتند. اگر پزشکان نبودند رزمندگان نمی توانستند حمله کنند. پیش از هر عملیات به پزشکان خبر می دادند و پس از آماده شدن نیروی های پزشکی، حمله آغاز می شد.

رئیس بیمارستان مریم گفت: پزشکان همواره با مردم همراه بوده اند. همواره هم به آنها حمله شده است . یک متخصص زنان برای یک زایمان طبیعی که شب تاصبح زمان می برد، تنها 22500 تومان دریافت می کند درحالیکه اگر حادثه ای رخ بدهد پلیس با دستبند پزشک را می برد.

وی گفت: دستور است که نباید پزشکان به دادگاه عمومی فراخوانده شوند. نظام پزشکی وجود دارد و به اینگونه موارد رسیدگی می کند. بسیاری از پزشکان دفاع از خود را نیاموخته اند و باید کسی در کنارشان باشد. پزشکی قانونی اصولی دارد و قوانینی که به این امور رسیدگی می کند .

دکتر دلشاد با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا این تعداد شکایت از پزشکان وجود ندارد گفت: میزان فشاری که در ایران روی پزشکان هست و در کنارش شاکیان هم تشویق می شوند، در هیچ کجای دنیا وجود ندارد. در دوسال گذشته آمار شکایات رسیده از پزشکان 2 برابرِ هشت سال گذشته است. این موضوع احساس امنیت را در پزشکان از بین می برد. آنهم پزشکانی که یگانه گروه کشورند که به خود کفایی رسیده اند .

وی افزود: طی دهه 60 ماهانه 400 بیمار به خارج اعزام می شد اما طی دهه 80 و 90 یک پرونده هم اعزام بهه خارج نداشتیم و نیازها در کشور قابل رفع بود. این جامعه تلاش کرده است و پاداشش بی حرمتی نیست.  

وی درپایان گفت: اسلام برای پزشک شریعت بسیار قائل شده است. حضرت علی (ع) برای وصف پیغمبر (ص) از کلمه طبیب استفاده می کند و اورا طبیب القلوب می نامد. از میان خیل عظیم اختلاس کنندگان حتی یک نفر طبیب وجود ندارد. در بین احتکار کنندگان یک طبیب وجود ندارد و آنها تنها با 3 دلار به مردم خدمت می کنند.در حالیکه خدمات ارائه شده به مردم ایران در دسترس مردم امریکاهم نیست . پیشنهاد می کنم کمیته ای به نام دفاع از حریم پزشک تشکیل شود و به مردم و مسئولین آموزش های لازم را ارائه دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار