مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز: مشکلاتی که در حوزه آب و فاضلاب شهرستان اهواز وجود دارد را نمی توان به گردن یک شخص انداخت. توسعه نامتوازنی که در شهر اهواز وجود داشته شاید یکی از علل این مشکلات باشد. همچنین قدیمی بودن خطوط فاضلاب در برخی از مناطق و توسعه ای که با ساخت آپارتمان‌ها در آن مناطق اتفاق افتاده زمینه را برای بروز این مشکلات فراهم کرده است.
کد خبر: ۷۷۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 17 August 2019

بهنام مریدی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز که امروز 26 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از تلاش‌های مدیرعامل پیشین و همچنین سرپرست آبفا اهواز برای ارائه خدمات و اقداماتی که در بحث آب و فاضلاب شهرستان اهواز انجام داده‌اند تشکر می‌کنم و امیدواریم بتوانم ادامه دهنده مدیریت‌های گذشته باشم.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به تلاش ها و پیگیری ها در مجموعه آبفا اهواز افزود: علی رغم حجم عظیم مشکلات در حوزه آب و فاضلاب، مدیران پیشین توانسته‌اند کارهای خود را پیش ببرند و اقدامات لازم را برای حل مشکلات انجام دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به برنامه کاری جدید شرکت برای آغاز فعالیت‌ها تصریح کرد: تلاش خواهم کرد تا هرچه سریعتر برنامه کاری جدید شرکت آبفا اهواز را تدوین کنم. در این زمینه برنامه شفاهی اقدامات ارائه شده و برنامه کتبی نیز به صورت مدون آماده خواهد شد.

مریدی ادامه داد: مشکلاتی که در حوزه آب و فاضلاب شهرستان اهواز وجود دارد را نمی توان به گردن یک شخص انداخت. توسعه نامتوازنی که در شهر اهواز وجود داشته شاید یکی از علل این مشکلات باشد. همچنین قدیمی بودن خطوط فاضلاب در برخی از مناطق و توسعه ای که با ساخت آپارتمان‌ها در آن مناطق اتفاق افتاده زمینه را برای بروز این مشکلات فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: تلاش همکاران در شرکت آب و فاضلا اهواز بر این است تا بتوانند آب با کیفیت را به مردم برسانند و مشکلاتی که در سطح شهر در بحث فاضلاب نیز وجود دارد را حل کنند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: علاقه‌مند بودم تا مجددا در مجموعه آبفا فعالیت کنم و به این دلیل از مجموعه ثبت احوال جدا شدم. امیدوارم با دست یاری همکارانم در مجموعه آبفا اهواز بتوانیم به مردم خدمت و مشکلات را حل کنیم.

همچنین صادق حقیقی پور در این  آیین اظهار کرد: کارهای زیادی در حوزه آب و فاضلاب شهر اهواز انجام شده است اما بحران همچنان در این بخش وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع سیل ما با وضعیت بحرانی مانند جنگ روبرو بودیم افزود: ابتدا ایجاد مشکل در  سه نقطه شهری را اعلام کردند که  با تلاش های زیاد  در ۷۲ ساعت امشکلات مرتفع شد اما  پس از آن نقاط زیادی از شهر اهواز با مشکل مواجه شدند.

سرپرست سابق آب و فاضلاب شهر اهواز بیان کرد: اکنون بالغ بر ۵۰ درصد شبکه فاضلاب در شهر اهواز فرسوده و نامناسب بوده همچنین ۶۵ کیلومتر از شبکه ما ریزش کرده و یا در حال ریزش است.

حقیقی پور با عنوان اینکه در اصلاح شبکه فاضلاب شهر اهواز مسیر جایگزین وجود دارد، گفت: در طرح جامع آب و فاضلاب اهواز ۶۳ ایستگاه پمپاژ  لحاظ شده است در صورتی که اکنون در ۱۷۰ نقطه شهر اهواز ایستگاه پمپاژ وجود دارد که در صورت قطع شدن برق حتی در زمان کوتاه آن محله از نظر فاضلاب با مشکل روبرو می شود.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات ما  ریختن فاضلاب شهر اهواز در ۲۴ نقطه به رودخانه کارون است که اکنون برای جایگزینی آن گزینه ای نداریم.

سرپرست سابق آب و فاضلاب شهر اهواز به باز شدن ال سی فاینانس تصفیه خانه در غرب اهواز اشاره کرد و گفت: با پرداخت ۱۵ درصد سهم دولت از این تصفیه خانه در آینده نزدیک غرب اهواز نیز دارای تصفیه خانه خواهد شد.

حقیقی پور عنوان کرد: در چهارماه گذشته اجرای ۳۵ پروژه با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در شهر اهواز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طرح جامع فاضلاب اهواز قدیمی است، تصریح کرد: در کنار کمبود منابع مالی رفتار حاشیه ای در برخی محلات اهواز نیز منجر به کور کردن گره حل مشکل آب اهواز شده است.

سرپرست سابق آب و فاضلاب شهر اهواز با عنوان اینکه شهرداری باید نظارت دقیق تر در امر توسعه ای شهر اهواز داشته باشد، گفت: شهرداری باید برای دادن مجوز به ساخت و سازها ابتدا از نظر زیر ساخت های آب، فاضلاب و برق توجه کند و استعلام بگیرد.

حقیقی پور اذعان کرد: اکنون بالغ بر ۴۲ هزار مشترک غیر مجاز آب در شهر اهواز وجود دارد.

مدیرعامل پیشین شرکت آبفای اهواز نیز در این آیین با اشاره به اینکه طرح جامع آب و فاضلاب از طرح جامع شهری اهواز جدا است گفت: وزارت نفت ۵۶۰ میلیارد ریال برای احداث شبکه فاضلاب مناطق کم برخوردار اختصاص داد و در این راستا ۲۳ پروژه در قالب این اعتبارات برای شهرستان اهواز تعریف شد.

فردوس کریمی بیان کرد: این ۲۳ پروژه شامل ۱۲۸ کیلومتر شبکه فاضلاب بود که تا کنون بیش از ۹۰ کیلومتر آن تعویض شده اما تنها ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار محقق شده است.

به گفته وی در بخش آب نیز دولت در سال ۹۶ بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرد اما از این میزان تنها ۱۶۲ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرد که ما توانستیم ۱۲۵ کیلومتر شبکه آب را در اهواز بازسازی، نوسازی و یا تعویض کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه مشکل اساسی اهواز بحث فاضلاب است افزود: برای اصلاح و توسعه فاضلاب نیز ۶۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت مصوب شد که تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال آن محقق شده است. حدود ۹۰ پروژه در حوزه آب و فاضلاب اهواز اجرایی شد بخشی از این پروژه‌ها، طرح‌های کوتاه مدت یا میان مدتی بودند که در راستای طرح جامع آبفا اهواز اجرایی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار