شهردار تهران:
شهردار تهران در واکنش به انتشار فیلم مربوط به کشتن سگ‌ها در مراکز جمع‌آوری در فضای مجازی گفت: تصاویر منتشر شده مربوط به سال ۹۶ است.
کد خبر: ۷۷۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 19 August 2019

به گزارش تابناک تهران، پیروز حناچی روز دوشنبه در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور افزود: دستور پیگیری این موضوع را صادر کردم و در این باره تذکر جدی دادم؛ همچنین پیمانکاری که نسبت به عملکرد آن اعتراض شده بود خلع ید شد. 

وی افزود: ما به همه مخلوقات خداوند احترام می‌گذاریم.

به گزارش ایرنا انتشار تصاویر مربوط به سگ‌کُشی با استفاده از سم توسط یکی از پیمانکاران شهرداری تهران طی روزهای اخیر خبرساز بوده است؛ غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران نیز اعلام کرده است که این تصاویر که در فضای مجازی منتشر شده مربوط به سال های قبل است، در عین حال قرارداد یک پیمانکار امسال لغو شده است. 

بازسازی بیمارستان‌های فرسوده

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بازسازی بیمارستان‌های فرسوده که در دوره های گذشته مدیریت شهری امضا شده خاطرنشان کرد: این امر به‌تنهایی در توان شهرداری نیست اما شهرداری در خصوص بیمارستان‌هایی که با همکاری خیران در حال توسعه هستند همکاری‌های خوبی دارد. 

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان نظام پزشکی کشور یادآور شد: در قالب این تفاهم‌نامه در حوزه افزایش سواد سلامت مردم و توسعه سلامت تلاش خواهد شد. 

حناچی همچنین با اشاره به افتتاح مرکز آنکولوژی شهرداری تهران در منطقه ۶ پایتخت گفت: با افتتاح این مرکز ارائه خدمات به ۵۰۰ نفر از همکاران شهرداری که شرایط حادی دارند فراهم شد تا علاوه بر درد بیماری متحمل مشکلات دیگر نشوند. 

ذرات معلق در تهران ۳ برابر استاندارد جهان

شهردار تهران همچنین در آیین امضای این تفاهم‌نامه با گرامیداشت روز پزشک و گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات شیرین که کمتر به آن پرداخته شده این است که در زمان جنگ رکورد ما از لحظه اول جراحت تا رسیدن به اتاق عمل از رکورد آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام نیز پایین‌تر بود.

حناچی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۷ مقابله با افسردگی را هدف قرار داد و با شعار "بیایید گفت و گو کنیم" آن را دنبال کرد گفت: این موضوع یکی از آرزوهای جامعه شهری است. 

وی با اشاره به صحبت‌های معاون کل وزارت بهداشت درباره وضعیت سلامت در تهران یادآور شد: تهران بیشترین حجم نخبگان و گردش سرمایه را دارد اما باوجود تصورها در مقایسه برخی شاخص ها از جمله آموزش ابتدایی و متوسطه، بهداشت و درمان وضعیت متفاوت است. 

حناچی با بیان اینکه ۳۰ درصد تهرانی‌ها قند خون و ۵۰ درصد کلسترول بالا دارند عنوان کرد: نقش ذرات معلق در سلامت مردم تهران نیز قابل تأمل است. 

وی ادامه داد: باوجود همه تلاش‌ها در زمینه ارتقای کیفیت سوخت و جدی گرفتن معاینه فنی خودرو، سال گذشته ۲۰ درصد ذرات معلق کاهش یافت اما این میزان سه برابر استاندارد جهانی است. 

شهردار تهران درباره تاکیدش بر دوچرخه سواری نیز اظهارداشت:‌ دوچرخه مد (نوع) اصلی حمل و نقل نیست اما پیامی برای تغییر شیوه زندگی است. 

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به آمارهای سلامت می‌تواند وضعیت را بدتر کند خاطرنشان کرد: من راهی کوتاه‌مدت‌تر از همکاری مردم نمی‌دانم زیرا به ازای پیوستن هر نفر به کمپین دوچرخه، یک خودرو شخصی کاهش می‌یابد آن هم در شرایطی که ۴۰ درصد آلودگی هوا مربوط به خودروهای شخصی است.

حناچی اضافه کرد: از بحث درمان در شهر تهران و بویژه آنجاکه باری از روی دوش دولت برداشته شود حمایت می‌کنیم و در این زمینه در طرح توسعه بیمارستان سینا، بیمارستان کودکان منطقه ۱۸ و پردیس شماره ۲ بیمارستان شریعتی در منطقه ۲۲ را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به سخنان رییس سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص آمار بالای تروما(ضربه) در تهران گفت: برخلاف بسیاری از کشورها ۹۰ درصد حمل و نقل در ایران روی جاده هاست. 

شهردار تهران اضافه کرد: سالانه ۷۰۰ نفر در تهران در تصادفات کشته می‌شوند که ۳۵۰ نفر آن به طور مستقیم بر اثر تصادف با موتور و ۳۵۰ نفر دیگر به طور غیرمستقیم به موتورسواران مربوط می شود. 

وی افزود: همچنین بسیاری از تصادفات منجر به فوت در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد که این نیز بی‌ارتباط با موتورسواران نیست که باید از این مساله که موتور وسیله‌ای برای دور زدن قانون است عبور کنیم. 

حناچی با بیان اینکه ۲۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به موتورهای کاربراتوری است گفت: باید با اطلاع رسانی و کمک خواستن از مردم به کاهش آلودگی هوای تهران نیز کمک کنیم. 

در نتیجه این تفاهم نامه قرار است همکاری‌های مشترک شهرداری و مجموعه نظام پزشکی در زمینه ارتقای سلامت، توسعه بخش های ارائه خدمات سلامت و نیز افزایش آگاهی های عمومی شهروندان در حوزه سلامت شکل گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار