مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از حذف حق دسترسی به شبکه ریلی در محدوده بندرامام خمینی(ره) خبر داد.
کد خبر: ۷۷۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 21 August 2019

سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشستی که در این بندر صادراتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  هدف از این بازدید حل و فصل برخی از مسائلی بود که ممکن است موجب ایجاد مشکلاتی شده باشد تا آنها را برطرف کنیم.

وی در ارتباط با تخلیه بار بندر که بخشی از آن توسط خطوط ریلی صورت می گیرد، افزود: پیشنهاداتی مبنی بر حذف حق دسترسی به شبکه ریلی در محدوده بندر مطرح شد که این موضوع می تواند برای صاحبان کالا ایجاد انگیزه کند تا بار خود را از طریق شبکه ریلی جابه‌جا کنند، که این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و از امروز اعمال خواهد  شد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص توسعه خطوط ریلی داخل بندر،  تصریح کرد: سازمان بنادر اقدامات خوبی را صورت داده و قول داده شد که موانع موجود نیز برطرف خواهد شد و ما نیز همکاری لازم را با دست اندرکاران واهیم داشت.

رسولی ادامه داد: استان خوزستان یکی از استان‌های خاص و استثنایی در بخش ریلی است که دارای دو اداره کل است و توسعه خطوط ریلی به صورت دو خطه در این استان بسیار زیاد است و در محدوده خوزستان برای انتقال بار هیچگونه کمبودی نداریم.

وی یادآور شد: سعی خواهیم کرد که میزان حمل ریلی را از بندر به داخل کشور و بالعکس افزایش دهیم و البته در حوزه جابه‌جایی مسافر در مسیر جنوب طی ماه‌های اخیر یک قطار چهار و یک قطار پنج ستاره در این مسیر شروع به فعالیت کرده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص مشکل کمبود ظرفیت در سالن مسافری و قطار مسافربری ایستگاه بندرامام خمینی (ره) و انتقال مسافران به صورت ایستاده به اهواز، همچنین تبدیل ایستگاه بندرامام خمینی به یک ایستگاه بین راهی، خاطرنشان کرد: این مسئله در دست بررسی است و اگر قابل پیگیری باشد قول برطرف شدن آن را خواهیم داد.

منبع: فارس
برچسب ها: بندر امام ، راه آهن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار