مدیر منطقه 4 شهرداری همدان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه تپه تاریخی پیسا نقطه استراتژیک و حریم شهر محسوب می‌شود اظهار کرد: این تپه از یک سمت در مجاورت جاده غار علیصدر و لالجین و از طرف دیگر حدفاصل ورودی کرمانشاه، سنندج و جاده تهران قرار دارد.
کد خبر: ۷۷۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ 21 August 2019
نماینده ولی فقیه در همدان با حضور در «تپه پیسا» و تأکید بر پاکسازی معتادان از این منطقه بر تسریع در ایجاد پارک در آن تأکید کرد.

به گزارش، نماینده ولی فقیه در استان به اتفاق مسوولان شهری و شورای شهر در بازدید از محوطه تپه پیسا به بررسی موانع احداث پارک در این منطقه پرداختند.

تپه تاریخی پیسا سالیان طولانی از تردد، عبور و مرور معتادان و خرید و فروش مواد مخدر در این منطقه رنج می‌برد تا اینکه طی اقدامی نیروی انتظامی به پاکسازی معتادان در این منطقه پرداخت و تقریبا منطقه خالی از معتادان متجاهر شد. پس از پاکسازی تپه پیسا استاندار سابق همدان دستور احداث پارکی بزرگ در این منطقه را صادر کرد.

با توجه به اینکه محوطه تپه پیسا منطقه استراتژیک است و در مجاورت این منطقه چندین شهرک با تمرکز جمعیتی زیاد وجود دارد ایجاد پارکی با وسعت 50 هکتار منجر به توازن عادلانه امکانات اجتماعی می‌شود.

تپه تاریخی پیسا یک نقطه استراتژیک است

مدیر منطقه 4 شهرداری همدان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه تپه تاریخی پیسا نقطه استراتژیک و حریم شهر محسوب می‌شود اظهار کرد: این تپه از یک سمت در مجاورت جاده غار علیصدر و لالجین و از طرف دیگر حدفاصل ورودی کرمانشاه، سنندج و جاده تهران قرار دارد.

مجید یوسفی‌نوید با اشاره به اینکه تاکنون «پارک مسافر» در همدان احداث نشده و باید برای ساماندهی نصب چادرهای مسافران فضایی در نقطه ورودی شهر در نظر گرفته شود افزود: این محوطه بین چند مرکز جمعیتی زیاد چون شهرک فرهنگیان، کوی ولیعصر(عج)، شهرک الوند و کوی حصار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این نقطه یک پارک فرامنطقه‌ای خواهد شد ادامه داد: زائران عتبات عالیات هنگام تردد از جاده همدان- کربلا از مجاورت این پارک عبور می‌کنند که با ایجاد پارک می‌توان فضای خوبی را رقم زد.

مدیر منطقه 4 شهرداری همدان با اشاره به اینکه مساحت پیش‌بینی شده برای این پارک 50 تا 60 هکتار است گفت: 6 هکتار از این زمین متعلق به منابع طبیعی است که طی تفاهمنامه‌ای واگذار می‌شود، بقیه زمین متعلق به بخش خصوصی و اراضی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بخشی از زمین که متعلق به بخش خصوصی است باید تملک شود تأکید کرد: یک طرح اقتصادی در محدود پارک در نظر گرفته شده تا در ازای واگذاری زمین امتیازی به مالکان اعطا شود.

تملک اراضی تپه پیسا تا پایان سال

یوسفی‌نوید با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان سال 98 مباحث تملک این اراضی به اتمام برسد خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی برای احداث پارک در این تپه تاریخی اعتراضی ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید با توجه به توزیع عادلانه همه امکانات در سطح شهر ایجاد این پارک بزرگ در این منطقه در نظر گرفته شده است اظهار کرد: اطراف این تپه یک پارک فرامنطقه‌ای احداث می‌شود.

کامران گردان با بیان اینکه مقدمات و نقشه‌برداری طرح انجام شده است گفت: بودجه مختصری برای مطالعات طرح پیش‌بینی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز با اشاره به اینکه اولین شاخصه احداث این پارک محرومیت‌زدایی است تأکید کرد: این پارک باعث رشد و توسعه متوازن شهری می‌شود.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه احداث این پارک فضای عمومی خوبی را در شهر رقم می‌زند ادامه داد: در اربعین حسینی زائران متعددی از این منطقه عبور می‌کنند و نیازمند ایجاد پارکی با این وسعت هستیم.

وی با اشاره به اینکه همدان استان گردشگری است لذا باید امکانات خوبی فراهم شود تا معضلات گردشگری نیز رفع شود افزود: سرعت تبدیل این منطقه به پارک باید افزایش  یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار