مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: طرح زوج و فرد خودروها از روز شنبه دوم شهریور در محدوده مرکزی شهر تبریز اجرا می شود.
کد خبر: ۷۷۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ 23 August 2019

به گزارش تابناک تبریز، اصغر آدی بیگ  با اعلام این خبر گفت: در اثر محدودیت ترافیکی، فقط خودروهای شخصی اجازه ورود به محدوده طرح را ندارند و ناوگان حمل و نقل عمومی بدون محدودیت می توانند در محدوده تردد کنند.

 
وی مزیت اصلی اجرای این طرح را کاهش حجم خودرو در محدوده مرکزی شهر و افزایش تقاضای استفاده از حمل ونقل عمومی در این محدوده دانست و افزود: ترافیک موجود در هسته مرکزی شهر، یکی از مشکلاتی است که شهروندان در بعضی مواقع بخصوص در پیک ترافیک، با آن دست به گریبانند و حتی اصناف و کسبه بازار و اطراف بازار نیز به نوعی از این معضل ضرر می کنند.
 
وی عنوان کرد: اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر اگرچه تعداد خودروهای تردد کننده در این مسیرها را تقریبا به نصف کاهش می دهد، اما تردد آسان و بدون اتلاف وقت در این منطقه می تواند شهروندان را بیشتر به حضور در بازار و خرید ترغیب کند.
 
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز افزود: از طرفی با توجه به فصل گردشگری تابستان و حضور میهمانان در تبریز، اجرای این طرح می تواند موجب رونق بازار تبریز به عنوان یکی از مراکز مهم گردشگری شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار