پنج روستای منطقه کُمُفه از توابع شهرستان اندیکا از نبود زیر ساخت‌های اولیه زندگی از جمله راه دسترسی مناسب، آب شرب سالم و بهداشت رنج می‌برند.
کد خبر: ۷۷۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ 25 August 2019

این روستاها با جمعیتی حدود ۵۰۰ نفر در بخش چلو شهرستان اندیکا قرار دارند .

در حالی ساکنان این روستاها از نبود برخی زیر ساخت های اولیه گلایه دارند که  سفرهای مکرر مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع محرومیت این روستاها به نتیجه قابل قبولی نرسیده است.

یکی از اهالی این روستا ها گفت : راه ارتباطی منطقه کمفه وضعیت نامناسبی دارد و تردد خودروهای سواری از آن امکان پذیر نیست‌.

قدرت ا... حسنوند افزود : در هنگام بارندگی به ویژه فصل زمستان و اواخر فصل پاییز به دلیل بارش برف جاده این منطقه گاهی تا یک ماه هم مسدود می شود.

وی ادامه داد : یکی دیگر از مشکلات این روستا ها موضوع آب شرب است که پارسال پروژه آن شروع شد اما پس از مدتی به دلیل تامین نشدن اعتبار نیمه تمام ماند.

حسنوند گفت : پیگیری زیادی تاکنون از طریق مسئولان خوزستان و شهرستان انجام شده اما متاسفانه نتیجه ای به دنبال نداشته است.

عضو شورای اسلامی بخش چلو نیز در این زمینه  گفت: یکی از مشکلات این منطقه مستقر نشدن بهورز است در حالی که خانه بهداشت در این منطقه تاسیس شده است.

نیاز علی سهرابی افزود : جاده کمفه از سال ۹۰ زیر سازی و آماده آسفالت شد اما به دلیل آسفالت نشدن، زیر سازی و ابنیه فنی آن هم از بین رفت.

وی ادامه داد: مسئولان باید برای حل مشکلات منطقه کمفه با جدیت بیشتری وارد عمل شوند و از مهاجرت روستاییان منطقه به سمت شهر جلوگیری کنند.

وی افزود: بافت مسکن ساکنان این منطقه فرسوده شده و نیاز است مسئولان برای احداث و یا جانمایی محل جدید اقدام کنند.

جاده منطقه کمفه بهسازی شده است

رییس اداره امورعشایر اندیکا  نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: معمولا پس از هر بارندگی ماشین آلات راهسازی اداره امور عشایر برای بهسازی مسیر کمفه اعزام می شوند که آخرین مرحله خرداد امسال بود و مسیر به طور کامل بهسازی شد.

رسول مدملیل افزود: تنها یک کیلومتر از مسیر منتهی به روستا مشکل دارد که آن هم با هماهنگی انجام شده با بخشدار چلو مقرر شد اصلاح و بهسازی آن به زودی انجام شود.

وی ادامه داد: بهسازی یک دهنه چشمه نیز حدود یک ماه پیش با پیگیری فرماندار اندیکا انجام شده تا در فصل پاییز مشکل کمبود آب شرب برطرف شود.

رییس اداره امور عشایر اندیکا گفت: پروژه آبرسانی ثابت به این روستاها نیز توسط اداره کل آب روستایی از پارسال شروع شده و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

 اقدامات زیادی ۲ سال اخیر در کمفه انجام شده است

بخشدار چلو نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اقدامات زیادی در ۲سال اخیر برای عمران و آبادی منطقه کمفه انجام شده که در طول دهه های اخیر بی سابقه بوده است.

سعید بلدی افزود: پروژه آبرسانی ثابت به روستاهای منطقه کمفه با پیگیری مسئولان محلی و با سفر استاندار خوزستان پارسال مصوب و وارد گام اجرایی شد اما به دلیل کمبود لوله در سطح کشور، پیمانکار برای ادامه کار با مشکل روبه رو شده است.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا این پروژه از سر گرفته شود، ادامه داد: از محل اعتبارات ارزش افزوده نیز بزودی بخشی از جاده منتهی به این روستا بهسازی می شود.

از آنجا که ارایه خدمات به روستاییان مانع مهاجرت آنها به سمت شهرها می شود انتظار می رود مسئولان برای برطرف کردن مشکلات این روستاها تلاش بیشتری داشته باشند.

اندیکا با سه بخش مرکزی،چلو و آبژدان در شمال شرق خوزستان قرار دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اندیکا ، محرومیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار