نماینده ولی فقیه در البرز در خطاب به مسئولان البرز، گفت: نباید از افراد مسأله دار، مجرمان سیاسی، سابقه دار و محکوم ، همچنین کسانی که دستگاه قضایی در مورد آن ها تأمل دارند، برای پست های مدیریتی به خصوص شهرداری ها و دیگر دستگاه های مربوطه استفاده شود.
کد خبر: ۷۷۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 24 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز عبادی سیاسی با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: برخی از دانشمندان و نخبگان ایرانی با بهره مندی از داشته های داخلی با وجود سنگ اندازی ها، افتخار آفرینی کرده اند که همین ساخت پدافند موشکی هوایی با برد بلند نمونه ای از فعالیت و حرکت جهادی است.

وی با اشاره به باور به داشته های داخلی خطاب به مسئولان، بیان کرد: پشت هر میزی که می نشینید خواسته مردم را به صلابت مطرح کنید که قدرت موشکی و منطقه ای ایران، تضمین فروش نفت و برقراری ارتباط بانکی از خطوط قرمز است و قابل مذاکره نیست.

امام جمعه شهرستان کرج مباهله را به عنوان یک واقعه مهم تاریخی و معجزه رسول خدا است، که مانند غدیر نسبت به آن بی توجهی شده است ؛ می داند و مطرح کرد: غدیر پس از مباهله اتفاق افتاد. یک هیئتی از مسیحیان نجران به نزد پیامبر(ص) آمدند و حق بر آن ها آشکار شد ولی آن ها نپذیرفتند. از طرف خداوند، پیامبر(ص) به آنان پیشنهاد مباهله دادند. مباهله زمانی که وعظ و پند نتیجه نمی دهد.

به گفته وی مباهله به معنای ضجه و اتحاد برای نزول برکات و گاهی برای از بین بردن بلاها است؛ جریان مباهله دلیلی بر بزرگی اهل کساء است.

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری بانوان را جلودار حرکتی برمبنای تربیت نسل و تحکیم خانواده می داند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به سوره (هل اتی) و  اهمیت نزول آن افزود محور این آیه در خصوص خانواده است که استکبار همواره به دنبال هجمه وارد کردن بر آن است که مرکز و محور آن مادر است که اگر نباشد، محبت و امنیت نخواهد بود.

وی از اسلام به عنوان تنها دینی که برای جایگاه حقیقی و رفیع زن حرفی برای گفتن دارد نام برد و تشریح کرد: دنیای غرب زن را تا حد صفات شیطانی پایین آورد و بعضی آن را پذیرفتند و زمینه متلاشی شدن کانون خانواده شد.

امام جمعه کرج عنوان کرد: به اسم اینکه  زن را در خانه نباید محدود کرد؛ مهمترین مسئولیت او را که همان مادری و همسری است گرفتند؛ استکبار با اختلاط زن و مرد جایگاه زن را پایین آوردند.

نماینده ولی فقیه در البرز با توصیه به بانوان که نباید اجازه دهند جایگاهشان مورد تبرّج قرار گیرد، تاکید کرد: ضروری است که خود بانوان جلودار حرکتی باشند که در آن جایگاه حقیقی زن که تربیت نسل و حفظ کانون خانواده است؛ محقق شود.

وی با بیان این مطلب که مقدمه تخریب خانواده، بی توجهی به حجاب است، تصریح کرد: دستگاه ها بنابر شرح وظائف قانونی که نسبت به پیاده سازی حجاب دارند باید متوجه اهمیت این امر باشند؛ وضعیتی که امروز از نوع طراحی لباس تا بی توجه کالا دیده می شود به واقع مقدمه تخریب خانواده است.

خطیب نماز جمعه کرج بر لزوم پایبندی به قوانین و مقررات کشور تاکید کرد و با انتقاد به سریال هایی که با رویکرد تخریب و جنایت و دروغ به ویژه در ماه مبارک سال جاری به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: رعایت قانون اصل اساسی است و نباید عده ای با عنوان بیمارستان بخش خصوصی و … خلاف قانون عمل کنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب و توصیه هایی که در خصوص رونق تولید و اهمیت تولید کنندگان به عنوان رزمنده جنگ اقتصادی داشتند، اذعان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب با شفافیت مطرح است از این رو نباید به دنبال بسته های پیشنهادی رفت که این نوع حرکات شائبه ترسیدن از دشمن است.

وی خطاب به مسئولان به مناسبت هفته دولت، افزود: همه تلاش های لازم برای از بین بردن فقر و ایجاد عدالت اجتماعی واقتصادی باید انجام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز، در ادامه بر ضرورت توجه به کودکان کار در سطح استان اشاره کرد و تاکید کرد: در سطح استان بسیاری از کودکان کار به ویژه در پشت چراغ قرمز دیده می شود که متکدی گری می کنند و ضروری است مسئولان امر به جد نسبت به این مطلب بپردازند.

امام جمعه کرج در پایان با اشاره به توصیه های انتخاباتی که در هر خطبه نماز جمعه مطرح می شود، اذعان کرد: شیوه های تبلیغ کاندیداها را خوب رصد کنید گرچه از وعده های دروغ که اصلا قالب اجرایی ندارد، هچنین تبلیغات زودتر از مورد از جمله مواردی است که شاهد آن هستیم که افرادی که شروع به تبلیغ کرده اند که نباید آنان را صالح و صادق دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار